۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84634042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ طرح صنعتی خراسان جنوبی در سطح ملی به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح هشت طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۶ طرح از این استان در سطح ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس جرجانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۰ نفر را از مهمترین طرح‌های ملی آماده افتتاح در این استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طرح احداث واحد فرآوری طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر و واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۴۰ نفر نیز طرح‌های مهم استان در سطح ملی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، تولید پودر باریت و بنتونیت درین کاشان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر، معدن هماتیت و مس سولفیدی مس اکسیر و بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان را سه طرح دیگر خراسان جنوبی در سطح ملی عنوان کرد.

وی گفت: طرح تولید تینرهای نیتروسلولزی و تینرهای روغنی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان و اشتغال ۹ نفر یکی از طرح‌های استانی است که در طبس افتتاح خواهد شد.

جرجانی افزود: تولید فیلتر هوای خودرو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان و اشتغال پنج نفر از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت دهه فجر در شهرستان فردوس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی استان در دهه فجر سال جاری در مجموع زمینه اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر را فراهم می‌کند.

همزمان با دهه فجر امسال که از امروز سه‌شنبه (۱۲ بهمن) آغاز شد، هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر، هزار و ۲۸۴ مورد با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha