واکسیناسیون نوبت سوم در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است

مهاباد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: میزان واکسیناسیون مرحله سوم کرونا در این استان حدود چهار درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

دکتر محمدامین ولیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ درصد افراد واجد شرایط در استان نسبت به تزریق دز سوم خود اقدام کرده اند که این میزان بین سه تا چهار درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در آذربایجان غربی ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که انتظار داریم این روند در مرحله سوم نیز ادامه پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین پوشش دُز اول این واکسن در استان را ۹۰.۲ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم این رقم نیز روز به روز افزایش یابد.

محمدامین ولیزاد تاکید کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است باید در اسرع وقت نسبت به دریافت دز سوم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز شدن پیک ششم مقابله با کرونا در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد انجام واکسیناسیون با استقبال حداکثری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر در آذربایجان غربی، وضعیت رنگ بندی شهر خوی نارنجی، شهرهای میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، نقده، ارومیه، چایپاره و چالدران زرد و مابقی شهرها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha