۳۱ طرح دهه فجر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان افتتاح و آغاز می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۳۱ طرح صنعتی در شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح یا آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن آل‌بویه روز دوشنبه به رسانه ها افزود: از ۳۱ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان، ۲۲ طرح با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و ۹ طرح صنعتی با اعتبار پنج هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: افتتاح ۲۲ طرح صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان سمنان اشتغالزایی مستقیم برای ۵۲۰ نفر و غیرمستقیم برای ۱۲۷ نفر ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: عملیات اجرایی ۹ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای ۶۷۶ نفر آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های افتتاحی در ایام الله دهه فجر امسال مربوط به شهرک‌های صنعتی ایوانکی، گرمسار، سرخه، سمنان، مهدیشهر، دامغان و شاهرود و ناحیه صنعتی یاتری ‌است.

آل‌بویه یادآور شد که آغاز عملیات اجرایی طرح‌های صنعتی مربوط به شهرک‌های صنعتی سمنان، گرمسار، ایوانکی، شاهرود، مهدیشهر و دامغان است.

۳۷ درصد اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن است.

یکهزار و ۷۲۰ واحد تولیدی در ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان سمنان فعالیت دارند. در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۸ واحد تولیدی راکد بود که به همت دولتمردان در استان سمنان تاکنون ۲۷ واحد بازفعال شد و به چرخه تولید بازگشته است. این امر با ایجاد ۶۵۰ اشتغال جدید در واحدهای راکد، تثبیت اشتغال برای ۳۵ هزار و ۲۸۰ نفر و ایجاد ۶۶۷ اشتغال در بهره‌برداری‌های جدید همراه بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha