عباس از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا ۲۵ اسیر قدیمی فلسطینی آزاد شوند

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» فاش کرد که « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار ماه گذشته خود با « بنی گانتس » وزیر جنگ رژیم اسرائیل خواستار آزادی ۲۵ اسیر فلسطینی قدیمی در بند صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی ارم نیوز امارات امروز (یکشنبه) به نقل از روزنامه «یدیعوت آحرونوت» نوشت: عباس در جریان این دیدار درخواست حساسی از «گانتس» کرد و خواستار آزادی ۲۵ اسیر فلسطینی که قبل از امضای قرارداد صلح «اسلو» بین سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم اسرائیل در سال ۱۹۹۳ توسط نیروهای این رژیم زندانی شده‌اند، شد.  

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع فلسطینی اضافه کرد: محمود عباس در این دیدار افزون بر این اسیران، خواستار آزادی اسیران بیمار فلسطینی شد که در سلول‌های رژیم صهیونیستی زندانی شده اند.  

این منابع خاطرنشان کرد که این درخواست پیش از این نیز در دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در آگوست گذشته در رام الله برگزار شد، از سوی محمود عباس ارائه شد. 

به نوشته «یدیعوت آحرونوت»، گانتس به محمود عباس گفته است که موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما به این نکته اشاره کرد که کابینه فعلی با آن موافقت نخواهد کرد. 

این روزنامه صهیونیستی افزود: که از بین اسیرانی که محمود عباس آزادی آن‌ها را خواستار شده «ماهر» و «کریم یونس» هستند که در سال ۱۹۸۰ به اتهام قتل «افراهام برومبرگ» سرباز اسرائیلی توسط این رژیم زندانی شده است و کریم یونس از داخل زندان رژیم اسرائیل فتح را رهبری می‌کند. 

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، درخواست «محمود عباس» همچنین آزادی «ولید الدکه» را که در سال ۱۹۸۴ به اتهام قتل سرباز «موشه تمام» به حبس ابد محکوم شده است شامل می‌شود. 

«یدیعوت آحرونوت»  نوشت که در بین اعضای بارز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افرادی وجود دارند که با آزادی اسیران فتح که در قدیم زندانی شده‌اند مخالفتی ندارند زیرا به اعتقاد آن‌ها این اقدام موجب تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود اما دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که آن‌ها درباره جزئیات جلسات امنیتی اظهارنظر نمی‌کنند. 

این روزنامه صهیونیستی همچنین فاش کرد که گانتس پس از آخرین دیدار خود با «محمود عباس» با چند اقدام اعتماد ساز از جمله پرداخت ۱۰۰ میلیون شیکل (واحد پول اسرائیل) به عنوان مالیات به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کرد. 

گانتس در ۲۸ ماه گذشته میلادی در منزل خود در شهر «روش هاعین» در نزدیکی تل آویو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره مسائل امنیتی و اقتصادی مشترک گفت و گو کرد. 

در آن زمان، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، به نقل از «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم نوشت که دیدار بین «گانتس» و «عباس» در چارچوب گفتمان امنیتی و اقتصادی بود و سیاسی نبود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha