سند کاداستر حریم ۶۰ متری سواحل هرمزگان تا پایان ۱۴۰۰ آماده می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سند کاداستر حریم ۶۰ متری سواحل استان را آماده کرده و دیگر هیچ گونه واگذاری در این زمینه انجام نخواهد گرفت تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر از سواحل استان بهره ببرند.

سید محمد نورموسوی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره اینکه هرمزگان به عنوان استان پیش رو در کاداستر اراضی ملی و انفال می باشد، افزود: همچنین ۹۶ درصد اراضی ملی استان هرمزگان کاداستر تهیه شده و تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی تاکید کرد: مهم ترین اولویت منابع طبیعی هرمزگان حفاظت و صیانت از اراضی ملی و انفال است که باتوجه به حضور نیروهای یگان حفاظت در عرصه و مشارکت همیاران و مردم بیشترین محافظت وصیانت را از اراضی ملی داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اقدام های آبخیزداری در سال های اخیر در استان اظهارداشت: هشت هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در هرمزگان وجود دارد که در بارندگی های اخیر نقش آفرین بودند.

نورموسوی ادامه داد: استحصال رواناب ها، کنترل سیل، افزایش سطح آب های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی از جمله کارکردهای مهم آبخیزداری است که در هرمزگان به خوبی نمود یافته است.

وی هرمزگان را استانی پیش رو در آبخیزداری دانست و تصریح کرد: حضور خیران آبخیزداری در غرب هرمزگان و شهرستان بستک با احداث نخستین پارک آبخیز نشان داد که میزان مشارکت های مردمی در استان بسیار بالاست که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرده و با همیاری و همراهی مردم از عرصه های طبیعی به خوبی صیانت نماییم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha