۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 84631782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام قابل پذیرش نیست

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به اینکه سلامت و کیفیت نان مردم استان با توجه به وجود مرغوبترین گندم در ایلام و به عنوان قوت لایموت مردم باید تامین شود، تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام بخصوص در روزهای تعطیل قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان استان از تعطیلی های خودسرانه نانوایی ها انتقاد و اظهار داشت: بر اساس بازرسی روز جمعه ۷۰ نانوایی در ایلام تعطیل بوده و همگی علت را تعطیلی روز جمعه اعلام کردند.

وی افزود: باید نانوایی ها طبق قانون کار تعطیلی داشته باشند و تعطیلی آنها  در طول هفته باشد تا مشکلی برای تأمین نان مردم ایجاد نشود.

استاندار ایلام تاکید کرد: گندم های بی کیفیت در سیلوها جایگزین گندم با کیفیت و خوب تولید استان می شود که نیاز است این مسأله رصد و نظارت شود.

بهرام نیا یادآور شد: وجود این مسأله ناشی از ضعف نظارت دولت بر بخش خصوصی است و باید بازدید و بررسی لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام گفت: اکنون با توجه به بررسی و مهلت یک ماهه کمیت، کیفیت و ساعت پخت نان تا حدودی در استان تغییر کرده اما نیاز است نظارت ها مداوم، برخوردها جدی و آموزش و مهارت لازم توسط متصدیان نانوایی ها جدی گرفته شود.

بهرام نیا با تقدیر از فرمانداران استان که به خوبی وضعیت نانوایی های استان را رصد کردند، تاکید کرد: فروش آرد که مربوط به قشر آسیب پذیر است، دزدی است و باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای بهسازی محیطی و نوسازی دستگاه پخت نان شد.

بهرام نیا با تقدیر از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: نانوایی های که رعایت بهداشت نمی کند، باید پلمب شوند.

وی همچنین در راستای اهداف پدافند غیرعامل خواستار دو سوخته شدن و دو منظوره کردن برق نانوایی ها برای شرایط اضطراری شد.

استاندار ایلام همچنین به ضرورت برگزاری آموزش به صورت کارگاهی توسط فنی و حرفه ای و داشتن گواهی و کارت مهارت برای نانوایی های استان تاکید کرد.

بهرام نیا اظهار داشت: باید نظارت ویژه ای بر توزیع آرد از سمت شرکت حمل و نقل انجام گیرد تا از عرضه آرد خارج از شبکه جلوگیری شود.

یک هفته مهلت برای ساماندهی نانوایی ها

استاندار ایلام گفت: همه دستگاه های مرتبط با آرد و نان و فرمانداران یک هفته مهلت دارند بازدید و نظارتی از سیلوها، کارخانجات آرد انجام دهند.

بهرام نیا اظهار داشت: در جلسه آینده باید از هر نوع نان دو عدد از هر شهرستان آورده شوند که کیفیت آنها بررسی شود.

وی افزود: وقتی بهترین آرد در استان وجود دارد لزومی برای ورود آرد از سایر استان ها وجود ندارد.

استاندار ایلام، از تفاوت قیمت برخی از اقلام مصرفی و خوراکی مردم انتقاد کرد و گفت: به صورت کلی بحث زیرساخت ها و نبود سردخانه از مشکلات اصلی ایجاد گرانی میوه و تره بار است.

بهرام نیا از معاون عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست موضوع مشکل زمین میدان میوه و تره بار استان در اولین فرصت برطرف کنند.

وی افزود: همچنین باید یک سردخانه ایجاد تا مشکل تورم و اختلاف قیمت در مقام مقایسه با استان های همجوار برطرف شود.

استاندار ایلام از شهرداری خواست تراکنش توزیع میوه و تره بار به گونه ای ایجاد شود که همه مردم از آن بهره مند و اقشار آسیب پذیر نیز از میوه و تره بار با قیمت مناسب بهره مند شوند.

وی با اشاره به ابقا مدیرکل راه و شهرسازی و آب منطقه ای استان گفت: هر مدیری که توانمند باشد و برای مردم و در کنار آنها کار کند ، ابقا می شود و مدیرانی که از فرصت پیش آمده برای رفع گرفتاری مردم استفاده نکنند، برکنار می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha