۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84631703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بسترهای روزانه کرونا در گیلان سه رقمی شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 84631703
بسترهای روزانه کرونا در گیلان سه رقمی شد

رشت - ایرنا - بستری‌های روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان شتاب گرفت و براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰۱ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بستری‌های روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان از آمار سه رقمی روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر "در موج پنجم"، از اوایل مهرماه امسال به آمار ۲ رقمی زیر ۱۰۰ نفر رسید حتی دی ماه گذشته به زیر ۵۰ نفر هم رسیده بود اما بار دیگر آمار بسترهای روزانه در این استان سه رقمی شده‌است.

براین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری شدند، مجموع بیماران بستری کنونی به ۲۶۳ نفر رسید؛ ضمن اینکه ۳۲ بیمار بدحال نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

اومیکرون سویه غالب کرونا در استان‌های مختلف کشور عنوان می‌شود بر این اساس به دلیل سرعت بالای انتقال آن بر رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به ویژه استفاده از ماسک حتی "دو ماسک" در مکان‌های شلوغ و رعایت فاصله فیزیکی تاکید جدی می‌شود.

تنها راه مقابله با اومیکرون: مردم دز سوم را نادیده نگیرند

تزریق کامل واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون و افزایش مقاومت بدن در برابر این سویه به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می‌شود، استاندار گیلان نیز  بر لزوم تزریق دز سوم واکسن به افراد پرخطر و سالمندان، تدام رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی آحاد مردم و خودداری ادارات از ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک تاکید کرد.

بسترهای روزانه کرونا در گیلان سه رقمی شد

اسدالله عباسی روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به موج ششم کرونا در کشور و سرعت و شدت انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید شده و لازم است برای جلوگیری از عادی‌انگاری در جامعه، تیم‌های نظارتی جدی‌تر عمل کند.

وی با بیان اینکه استفاده اصولی از ماسک در همه محیط‌ها الزامی است، افزود: ادارات و نهادها از ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک و کسانی که حداقل ۲ دز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، خودداری کنند.

عباسی رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در تالارها، رستوران ها و سایر اماکن تجمعی را ضروری دانست و اضافه کرد: در صورت بروز تخلف در این اماکن، در مرحله اول تذکر و اخطار و در گام بعد پلمپ واحد خاطی انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر پایش در ورودی استان، توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خوابگاه های دانشجویی و برخورداری کلاس‌ها از تهویه مناسب تاکید کرد.

رنگ ها نیز در نقشه کرونایی گیلان جابجا شد، رنگ زرد از ۶ بهمن و رنگ نارنجی نیز از هشتم همین ماه به نقشه کرونایی استان گیلان اضافه شد، شهرستان لاهیجان در رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار دارد، لنگرود، ماسال، فومن، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رشت ، خمام، آستارا، رودبار، رودسر، بندرانزلی، رضوانشهر زرد و تالش، صومعه‌سرا، شفت و املش آبی هستند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha