۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبر: 84631685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور رییس‌جمهور «جشن سده» را به ایرانیان تبریک گفت

تهران -ایرنا - مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی «جشن سده» را به همه ایرانیان به‌ویژه ایرانیان زرتشتی تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام کریمی در این پیام تصریح کرد: جشن سده، شادمانی و سرور به پاس پیروزی روشنی و روشنگری بر تاریکی و نادانی است. این جشن، یکی از جشن‌های اصیل ایرانی است که در کنار جشن‌ها و آیین‌های بزرگ ایرانی همچون نوروز و مهرگان از آیین‌های باستانی و کهن ایرانیان محسوب می‌شود.

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: می‌توان گفت همانگونه که «شاهنامه» حکیم ابوالقاسم فردوسی، هویت و زبان ملی ما ایرانیان را حفظ کرده، جشن‌های ملی و کهن ایران زمین چون نوروز، مهرگان و سده که مبتنی بر آموزه شاد زیستن، مهرورزیدن و روشنگری است، همواره فرهنگ این سرزمین را در طول تاریخ پر فراز و نشیب آن حفظ و حراست کرده است؛ فرهنگی که بر پایه مهرورزی، خردورزی، رواداری، شاد زیستی و همزیستی مسالمت آمیز، بنا شده و ایران را بستر امنی برای یکتاپرستان، پیروان ادیان توحیدی، نواندیشان و عدالت‌خواهان جهان قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ما ایرانیان مسلمان بسی مایه مباهات است که فرهنگ اسلامی نیز فرهنگ مهرورزی، عقلانیت، رواداری، همبستگی و همزیستی مسالمت‌آمیز است، جشن کهن «سده» را به تمام انسان‌های نیک‌ اندیش، نیک گفتار و نیک کردار تبریک گفته و برای همه ایرانیان که در هر گوشه‌ای از گیتی و جهان هستی زندگی می‌کنند، شادی، سلامتی، آرامش و امید آرزو کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha