استاندار فارس: قوانین متناقض فعالیت‌های اقتصادی اصلاح شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید و صادرات را از جمله وظایف حاکمیت و دولت دانست و گفت:اصلاح قوانین و بخش‌نامه‌های متناقضی که سبب سردرگمی فعالان اقتصادی شده یکی از اقداماتی است که درصورت عملیاتی شدن به ثبات تصمیمات در مقابل تغییرات مدیریتی و دیگر عوامل کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در آیین نکوداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادر کنندگان نمونه استانی در شیراز افزود: از اعضای اتاق بازرگانی فارس انتظار داریم که نتایج هم اندیشی‌ و تبادل نظر و اطلاعات خود را به شکل پیش نویس به نماینده دولت در استان و نمایندگان استان در مجلس ارائه دهند تا این موارد در سطوح ملی مورد پیگیری قرار گیرد و منجر به رفع موانع و گشایش امور اقتصادی بخش خصوصی شود.
وی، تلاش‌های جهادگران عرصه اقتصاد در دوران تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه دارویی را ستود و گفت: در دورانی که تحریم‌های غیر انسانی جان بیماران را هدف قرار داده است، اگر زحمات فعالان اقتصادی نبود در بحث تامین نیازهای دارویی و اقلام و تجهیزات ضروری پزشکی با مشکل مواجه می‌شدیم.
استاندار فارس خواستار توجه صادر کنندگان به ایجاد صنایع تبدیلی و ارزش افزوده از محصولات خام شد و گفت: هم‌اینک ۳۰ درصد از صادرات ما به محصولات کشاورزی و خدمات اختصاص دارد که بهره‌مندی از ۷۰ درصد باقی مانده به ویژه در بخش صنایع و معادن نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی و دوری از خام فروشی است.
ایمانیه، بر لزوم حفظ کیفیت محصولات صادراتی نیز تاکید کرد و گفت: برند سازی و حفظ کیفیت محصولات در حقیقت دفاع از حیثیت ایران و ایرانی محسوب می‌شود که نیازمند چشم پوشی از منافع کوتاه مدت و توجه به منافع ملی و بلند مدت است.
وی افزود: در دنیای امروز بسته بندی و برندیگ تاثیر بسزایی در ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات مختلف دارد و به همین دلیل از این مساله مهم نباید غافل شد.
استاندار فارس همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر گفت: این رویداد جهانی فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی استان است تا مراودات تجاری مستمری را با کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کنند.
در این آیین از صادر کنندگان نمونه ملی و استانی و همچنین صادر کنندگان برتر استانی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha