افتتاح ۸۵۱ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری استان سمنان با ۳.۱ هزار میلیارد تومان در دهه فجر

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۸۵۱ طرح در دو بخش عمرانی و سرمایه گذاری با سه هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در سراسر استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: در چهل سومین دهه فجر انقلاب در استان سمنان ۳۹۳ طرح عمرانی با ۶۶۶ میلیارد تومان بهره‌برداری و در بخش سرمایه‌گذاری نیز ۴۵۸ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

وی با اشاره به طرح های عمرانی قابل افتتاح در استان سمنان به مناسبت دهه فجر بیان کرد: ۶۳ طرح در شهرستانهای سمنان، ۸۳ طرح در شاهرود، ۴۸ طرح در دامغان، ۵۱ طرح در گرمسار، ۴۳ طرح در مهدیشهر، ۲۴  طرح در سرخه، ۲۳ طرح در آرادان، ۴۱ طرح در میامی و ۱۲ طرح استانی افتتاح می شود.

استاندار سمنان، تعداد طرحهای سرمایه‌گذاری قابل افتتاح در دهه فجر را ۴۵۸ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان دانست و درباره تفکیک شهرستانی آن افزود: در سمنان چهار طرح با ۵۶ میلیارد تومان، در شاهرود چهار طرح با ۲۲ میلیارد تومان، در دامغان چهار طرح با ۳۸ میلیارد تومان، در گرمسار ۱۴ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان، در مهدیشهر سه طرح با ۲۸ میلیارد تومان، در سرخه ۲ طرح و در آرادان ۴ میلیارد با  ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

هاشمی ادامه داد: در مجموع طرح های عمرانی و سرمایه‌گذاری در شهرستان سمنان ۷۲ طرح با ۲۸۰ میلیارد تومان، در شاهرود ۷۵ طرح با ۲۰۷ میلیارد تومان ، در دامغان ۵۲ طرح با ۸۸ میلیارد تومان، در گرمسار ۶۵ طرح با ۳۴۵ میلیارد تومان ، در مهدیشهر ۴۵ طرح با ۶۵ میلیارد تومان، در سرخه ۲۶ طرح با ۴۶ میلیارد تومان، در آرادان ۲۴ طرح با ۱۵ میلیارد تومان، در میامی ۴۱ طرح با ۸۲ میلیارد تومان قابل افتتاح است.

خدمتگزاری بهترین راهکاری خنثی کردن دسیسه های دشمنان است

هاشمی با اشاره به ورود کشور به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴٢ سال دارای دو نعمت مهم ولایت و امنیت است که در منطقه بی‌نظیر است، ایران امن مدیون درایتهای رهبر معظم انقلاب، شهدا و حضور مردم است.

وی ادامه داد: امسال برنامه های دهه فجر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود زیرا اولویت اول حفظ سلامت مردم است.

استاندار سمنان تاکید کرد: از ١٢ تا ۲۲ بهمن امسال برنامه ها به صورت مردم‌محور برگزار می‌شود که با تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدا، دیدارهای مردمی از مراکز شهرستانها تا روستاها و بخشها، ادامه می دارد.

وی ابراز داشت: دشمن درصدد کوچک نشان دادن دستاوردهای انقلاب است که در مقابل باید دستاوردها را با عملکرد مناسب اطلاع رسانی کرد تا افزایش اعتماد محقق شود و این امر از وظایف رسانه ها در این حوزه است.

سمنان استان پیشرو در اجرای طرح جهش مسکن

استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح جهش مسکن گفت که تامین مسکن در قالب این طرح از تاکیدهای آیت الله سیدابراهیم رئیسی  رییس جمهور است و در اجرای آن در استان سمنان عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در ۱۸ شهر از ۱۹ شهر استان زمین با الحاق، یا تغییر کاربری تامین شد.

وی میزان زمین تامین شده برای این طرح را ۴۸۰ هکتار در ۱۸ شهر عنوان و اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای طرح جهش مسکن در استان سمنان ثبت نام کردند که ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نامشان نهایی شد.

هاشمی افزود: سهم استان در قالب طرح جهش مسکن ۳۰ هزار واحد است که سالانه باید ۷۵۰۰ واحد برای تحویل مهیا شود و در اجرای این طرح تامین مصالح و پیمانکاران باید از توان داخل استان استفاده شود.

وی با اشاره به ساخت مسکن روستاها و شهرهای کوچک استان سمنان گفت: سمنان رتبه اول کشور در این زمینه است و سهمیه ابلاغی ۱۲۰۰ واحد بود که متقاضیان ۱۱۰۰ واحد به بانک معرفی شدند و با وجود اینکه میانگین کشوری در این زمینه ۳۲ درصد است استان سمنان پیشرفت ۷۰ درصدی در جذب مالکان دارد.

تمرکز ویژه بر بازفعال کردن واحدهای راکد صنعتی

استاندار سمنان با اشاره به وجود یکهزار و ۷۲۰ واحد تولیدی در ۱۹ شهرک صنعتی استان گفت: که تنها ۵۶ واحد با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۸ واحد راکد در ابتدای حضورم در استان سمنان وجود داشت، ادامه داد: با رویکرد جدید ٢٧ واحد راکد و تعطیل شده دوباره به چرخه تولید بازگشت و تا پایان سال ١٠ واحد دیگر بازفعال می شود.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلی ۲۷ واحد ۳۸۰۰ نفر بیکار شده بودند گفت: در مجموع با تلاش دولت جدید در استان سمنان ۶۵۰ اشتغال جدید در واحدهای راکد ایجاد شد و اشتغال ۶۷۷ نفر در بهره برداری جدید محقق می شود و شغل ۳۵ هزار و ۲۸۰ نفر در واحدهای صنعتی تثبیت شد.

وی بیان کرد که بیش از ۵۰ درصد صنایع استان سمنان با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و راهبرد اول حفظ ظرفیت و اشتغال در واحدهای تولیدی است، سپس فعالسازی و اشتغال در واحدهای جدید و در مرحله چهارم جذب سرمایه‌گذار جدید مدنظر است.

فعال شدن ۳۵ واحد بومگردی جدید در استان تا پایان سال

وی با اشاره به تمرکز اشتغالزایی در استان سمنان با توسعه گردشگری با بومگردی گفت : روستاها باید از خوش نشینی خارج شوند به مکان تولید و ثروت برای اهالی تبدیل شود.

وی بومگردی، دامداری، کشاورزی و تولید صنایع دستی را از منابع تولیدی در روستاها عنوان و اضافه کرد: تعداد واحدهای بومگردی ٩٠ واحد بود اکنون ٢۵ واحد به آن اضافه شد و تا پایان سال ۳۵ بومگردی افتتاح می شود.

استاندار سمنان به وجود ۸۶۵ اثر ثبت میراثی در استان سمنان اشاره کرد که به علت فقدان زیرساخت به فرصت توسعه تبدیل نشده اند، ابرازداشت: ماندگاری مسافر در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است و این امر باید افزایش یابد که در این زمینه در شهرستانها گروه های هم اندیشی تشکیل شده و ایجاد نمایشگاه در ورودی شهرها در همین زمینه کارساز است.

سفرهای شهرستانی استاندار سمنان ۱۹۱ مصوبه داشت

هاشمی با اشاره به اینکه مدیران مکلف به در کنار مردم بودن هستند به ویژه این امر در دولت آیت الله رییسی مورد توجه است، افزود: مردمداری و خدمت بهترین راهکار مقابله با دشمنان است.

وی ادامه داد: به عنوان استاندار سمنان حداقل ٢ تا ٣ بار در هر شهرستان حضور پیدا کرده ام و ١۵ سفر رسمی بنده به شهرستانهای استان سمنان ١٩۱ مصوبه داشت که ۶۲ درصد مصوبات اجرا شده و ۳۲ درصد در شرف اجراست.

وی بیان کرد که در این سفرها ۴۷۰ مورد نامه های مردمی در کمیته ویژه این موضوع  پیگیری و پاسخگویی می شود.

۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص اول سفر رییس جمهور

وی با اشاره به سفر ۱۳ آبان دولت سیزدهم به استان سمنان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان با برش شهرستانی از مصوبات سفر آیت الله رییسی به دستگاه های اجرایی استان سمنان ابلاغ شد.

سمنان استان نمونه در وحدت و صمیمت است

وی با اشاره به اینکه حفظ وحدت و صمیمیت در استان سمنان از نگاه مدیریت استانی اهمیت ویژه ای دارد، گفت: معیشت و وحدت اولویتهای مدیریت استان است و نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در م جلس شورای اسلامی، رسانه ها، موثرین، مردم در مجموع استان همدلی لازم را دارند.

هاشمی بیان کرد: سمنان استانی است که ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و ممکن است سلایق مختلف وجود داشته باشد و مباحث در فضای مجازی طبیعی است.

وی تاکید کرد: تعداد اندکی در فضای مجازی باعث حاشیه سازی می شوند و این دست اختلافات گاهی باعث برخی کم کاری ها در برخی حوزه ها شد که تذکر هم داده شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه همه فرزندان نظام و انقلاب هستیم و نباید اهلیت افراد باعث اختلافات باشد، یادآور شد: مردم مشکلات معیشتی دارند و همه از فضای واقعی تا مجازی باید به این مسایل کمک کنند.

وی ابراز داشت: در فضای مجازی حرمت ها باید رعایت شود و استانداری بنای پاسخگویی به همه حواشی و مباحث را ندارد زیرا مسایل مهمتری مانند اشتغال، معیشیت، و مراقبت از سلامت جامعه در برابر کرونا دارای اهمیت است و استانداری رصد لازم را دارد و اقدامات لازم را به طور عملیاتی در این زمینه انجام می دهد.

انتصابات مدیران با تمرکز بر انقلابی و خادم بودن افراد

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۳۰ نفر تاکنون در سطح مدیران ستادی استانداری، فرمانداری، بخشداری ها و ادارات کل در دولت جدید در استان سمنان منصوب شدند، افزود: تا ۱۱ مدیرکل به وزارتخانه ها برای انتصاب در استان سمنان پیشنهاد شدند.

وی تاکید کرد: اولویت بندی در تغییرات مدیران مدنظر است و انقلابی بودن، مردمداری، دست پاک و فسادستیز بودن از شاخصه های مدیران جدید باید باشد.

هاشمی یادآور شد: انتظار می رود ابتدا مسوولان استان سمنان بین مردم حضور پیدا کنند و در گام دوم درِ اتاق مدیران به روی مردم باز باشد، مدیران باید مردمدار باشند و با پیگیری بیشتری مشکلات را برطرف کنند.

رفع بحران آب از اولویت ها است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رفع مشکل کم آبی از برنامه های مهم مدیریت استان است، افزود: نشست های شورای حفاظت از آب به طور منظم برگزار می شود و تاکنون سه نشست با وزیر نیرو برای تکمیل طرح های آبرسانی به شهرستانهای مختلف برگزار شد.

هاشمی با اشاره به اینکه اولویت اول استان سمنان تامین آب آشامیدنی است، ادامه داد: در سفر رییس جمهور و پیش بینی طرحهای سال ۱۴۰۱ مساله  آب در اولویت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha