۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84627857
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح انتقال آب به دشت باشت شتاب گیرد

گچساران - ایرنا-امام جمعه باشت با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب به دشت باشت برای مصارف صنعت، کشاورزی و آشامیدنی از مسوولان خواست تا نسبت به تکمیل این طرح تلاش مضاعف شود.

حجت الاسلام امید گنجه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به دشت باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که برای آبرسانی به سه هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی، تامین آب آشامیدنی تا افق ۱۴۲۵ شهر باشت و روستاهای این شهرستان پیش بینی شده مطالبه مهم شهروندان از مسوولان است.

وی با یادآوری تنش آبی و مشکلات شهروندان برای کمبود آشامیدنی تاکید کرد: سرعت بخشی به طرح انتقال آب به دشت باشت ضروری است.

امام جمعه باشت با بیان اینکه کشاورزی مهمترین رکن معیشت مردم این شهرستان است تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه مهم نقش مهمی در افزایش درآمد شهروندان باشتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با بهره برداری طرح انتقال دشت باشت ۲۸ میلیون متر مکعب آب برای بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی تامین خواهد شد.

امیر فخری زاده بیان کرد: در این طرح ملی یک بند تنظیمی به ارتفاع هشت متر، طول ۷۵ متر و ۱۱ دریچه قطاعی بر روی رودخانه زهره احداث خواهد شد.

وی ابراز داشت: در این طرح ۶۶۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۷۷۵ هزار متر مکعب سنگبرداری، ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۹ هزارو ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، یکهزارو ۹۰۰ تن آرماتور گذاری، ۱۲ هزارو ۶۰۰ متر طول حفاری و تزریق، ۱۶ هزارو ۸۰۰ متر مکعب بنای با سنگ عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

فخری زاده افزود: تجهیز کارگاه، آرماتور بندی و قالب بندی دیوار مخزن و ایستگاه پمپاژ شماره یک، انحراف آب رودخانه به جناح راست، لوله گذاری سه هزارو ۷۵۰ متر، هفت هزارو ۲۰۰ متر مسیر سازی و کانال کنی، ساخت جاده دسترسی بطول ۴.۵ کیلومتر و ساخت پل بر روی رودخانه برای دسترسی به محل بند از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح است.

وی نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز و مصالح و آزاد سازی نشدن اراضی مسیر خط انتقال در محدوده روستای شوش را از مشکلات  این طرح برشمرد.

فخری زاده تصریح کرد: ساخت پمپاژ شماره یک مسیر خط انتقال یک و۲ ، لوله گذاری مسیر خط انتقال از ایستگاه پمپاژ ۲ تا انتهای دشت و  ساخت بند تنظیمی تاسیسات جانبی از مهمترین اقداماتی است که برای تکمیل این طرح باید اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha