۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84625869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشایی بزرگترین مرکز اطلاعات هوش مصنوعی آسیا در شانگهای

تهران- ایرنا - یکی از بزرگترین مراکز اطلاعات هوش مصنوعی آسیا به شکل رسمی در منطقه آزاد تجاری «لینگ گانگ» شانگهای بازگشایی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، این مرکز با مساحتی حدود ۱۳۰ هزار مترمربع و گنجایش ۵ هزار کامپیوتر و با هزینه ۸۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ساخته شده است. زیرساخت های این مرکز اطلاعات هوش مصنوعی برای ظرفیت ۳.۷۴ اگزافلوپ (عملیات نقطه سیال در ثانیه) که یکی از بزرگترین ها در میان مراکز اطلاعاتی آسیاست طراحی شده است. 

برپایه این گزارش یکی دیگر از بزرگترین مزایای این مرکز، سرعت فوق العاده بالای آن می باشد چنانچه قادر است مدل ها را با ۱۰۰ میلیارد پارامتر آموزش دهد و می تواند میلیون ها مدل کسب و کار را برای انواع مختلف شرکت ها تامین کند. 

بدین ترتیب شرکت های صنعتی از جمله شرکت های بیودارویی و خودروسازی انتظار دارند تا بیشترین منفعت را از این مرکز اطلاعات بدست آورند. قرار است این مرکز همچنین نرخ تلفات خط تولید را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و حدودا ۴۵ میلیون کیلووات در ساعت از مصرف انرژی سالانه را کم کند. 

«لی گنگواو» مدیر مرکز ابررایانه شانگهای در مصاحبه با خبرنگاران گفت روش های الگریتمی سنتی هزینه های بالایی ایجاد می کنند اما این مرکز جدید می تواند از نظر اکوسیستمی هم به صرفه باشد. این مرکز اطلاعات داده ها از روش های موثر و کارآمد و از طریق سی پی یو های با سرعت بالا استفاده می کند. 

در پایان این گزارش آمده است، تاسیس مراکز داده در ابعاد وسیع برای توانایی های طراحی داخلی کشور ضروری است. در سال های اخیر سازندگان هوش مصنوعی چین مانند شرکت های «سنس تایم» ، «آی فلای تک» و «کامبریکن» به سرعت رشد یافتند. 

آکادمی علوم چین در گزارشی پیش بینی کرده است که ارزش مرکز صنعت هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۲۵ به بیش از ۶۳ میلیارد دلار خواهد رسید. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha