۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84625741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبر: 84625741
۴۰ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: امسال ۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با تشکیل پرونده های قضایی برای متخلفان رفع تصرف شده است.

مصطفی چترآذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ فقره پرونده تخریب و تصرف با مساحت ۹۳ هکتار تشکیل شده است افزود: از این میزان تاکنون ۴۰ هکتار رفع تصرف و جرایم تخریب و تصرف اراضی در حوزه‌ها و پرونده های تشکیل شده نیز ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۶ فقره پرونده قطع اشجار و  پنج فقره پرونده ایجاد حریق در مراتع و جنگل ها در این شهرستان برای خاطیان تشکیل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: همچنین در طول این مدت ۸۲ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد دامی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

چترآذر با بیان اینکه امسال ۲۷۱ فقره پرونده حفاظتی نیز در اشنویه تشکیل شده است افزود: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است.

وی اظهار داشت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات، ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب طرح "کاداستر" اجرا شد.

وی گفت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های ۹ گانه برنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و با اجرای این طرح برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده ‌است.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha