امکان برقراری ارتباط با پلیس برای ناشنوایان فراهم شد

تهران - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حدود دو درصد جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی هستند که قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نیستند و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این افراد می توانند با پلیس در ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ساجدی نیا روز دوشنبه با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ با گریزی بر پیشینه راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا  مدظله العالی، با توجه به فراوانی، تنوع و گسترش ماموریت های فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، در ۲۰ مهر سال 1379 مصادف با سالروز ولادت امیر المومنان علی(ع)، فوریت های پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ در کشور راه اندازی و آغاز به کار کرد.

وی افزود: اینک با گذشت بیش از ۲۰ سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از صد هزار تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر کشور برقرار می شود که از این تعداد، ۵۸ درصد منجر به عملیات های پلیسی می شود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آنها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اکنون در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه  و هوشمندسازی فوریت های پلیسی، سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ رونمایی و راه اندازی شد.

سردار ساجدی نیا اضافه کرد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، حدود دو درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر  برقرار کند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه برخی هموطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس  تلفنی با سامانه ۱۱۰ نیستند که بحمدالله امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و ... از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.

سردار ساجدی نیا در تشریح قابلیت های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) به عنوان مثال استان خراسان رضوی ۱۱۰۵۱، البرز ۱۱۰۲۶ و ... و در تهران بزرگ ۱۱۰۱۱۰، دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی و ... از قابلیت های این سامانه است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha