مطالبات غیرجاری واحدهای تولیدی خراسان جنوبی امهال می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ مصوبه دولت سیزدهم در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید، مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آنها غیر جاری شده حداکثر به مدت پنج سال و برای یک بار امهال می‌شود.

علی‌اکبر اکبری‌راد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه و خاصی به رونق تولید دارد افزود: نگاه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در تلاش است تا با رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها، روند تولید و سرمایه‌گذاری از رشد بیشتری برخوردار شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این خصوص دولت مهلت استفاده از این مصوبه را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ تمدید کرد تا تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی بتوانند با آرامش بیشتری در جهت تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در اجرای این مصوبه دولت موسسه‌های اعتباری و بانک‌ها موظفند بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود مطالبات از واحدهای تولیدی با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کنند.

اکبری‌راد گفت: واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که از سوی کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شده‌اند می‌توانند با شرایط تعیین شده در مصوبه کارگروه مشمول این مصوبه باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت استفاده از مزایای این مصوبه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ تعیین شده از بدهکاران بانکی و متقاضیان تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان مشمول این مصوبه درخواست داریم با مراجعه به بانک عامل نسبت به امهال مطالبات خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha