۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84623469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشریات پاکستان: تجاوز ائتلاف سعودی برای مردم یمن فاجعه بار است

اسلام‌آباد - ایرنا - نشریات پاکستانی با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در یمن، تجاوز ائتلاف خارجی به سرکردگی عربستان را عامل اصلی وضعیت اسفناک یمنی‌ها و فقر و بی‌ثباتی در این کشور خوانده و اعلام کردند: پاسخ‌های وحشیانه ائتلاف خارجی جز ویرانگری در یمن نتیجه‌ای دربر ندارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه داون چاپ اسلام‌آباد در سرمقاله امروز خود با عنوان «جنایات در یمن» نوشت: حمله هوایی وحشتناکی به زندانی در استان صعده صورت گرفت که بار دیگر بیهودگی جنگ ویرانگر علیه مردم این کشور را برجسته کرد. در عین حال هرچند عربستان و متحدانش صحت دست داشتن در این حمله را انکار می‌کنند اما گمان می‌رود این حمله توسط ائتلاف سعودی انجام شده باشد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: محکومیت جهانی علیه حمله به استان صعده یمن از جمله از طرف دبیرکل سازمان ملل ادامه دارد و حتی آمریکا که ائتلاف سعودی را مسلح می‌کند هم خواهان کاهش تنش شده است. این نکته بسیار مهم است که کشتار غیرنظامیان در یمن هرگز قابل دفاع نیست.

روزنامه داون نوشت: متاسفانه این اولین بار نیست که ائتلاف سعودی غیرنظامیان را در یمن به صورت گسترده مورد هدف قرار می‌دهد، در گذشته نیز بمباران هوایی به صورت وحشیانه بازارها، عروسی‌ها و مدارس یمن را ویران کرده و این به یک واقعیت غم انگیز تبدیل شده است که مردم یمن از سوی جنگی بیهوده و تجاوز خارجی در هم شکسته شده‌اند. از طرف دیگر فقر، گرسنگی، خشونت و بی‌ثباتی تمام این کشور را فراگرفته است.

این روزنامه مطرح پاکستان از سازمان ملل و سایر کشورهای تاثیر گذار خواست تا برای کاهش رنج مردم یمن و تضمین امنیت همه کشورهای منطقه، برای پایان دادن به جنگ یمن دست به کار شوند و راهکار اصلی نیز پایان جنگ از طریق مذاکره فراگیر می‌باشد.

داون افزود: ضمن درنظر گرفتن پیچیدگی‌ها در یمن و حفاظت از تمامیت ارضی این کشور باید حقوق همه یمنی‌ها حفظ شود، در غیر این صورت پاسخ‌های وحشیانه به صورت نظامی علیه این کشور هیچ نتیجه‌ای جز تشدید اوضاع و گسترده‌تر شدن نا امنی نخواهد داشت.

روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» چاپ شهر اسلام‌آباد نیز امروز در سرمقاله‌ای با عنوان «نجات یمن» نوشت که مردم عادی قربانی اصلی این جنگ هستند، یک جنگ بیهوده که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند و تنها موجب بی‌ثباتی بیشتر و نا آرامی در منطقه شده است و تمامی تلاش‌ها باید بر کاهش رنج و آلام مردم یمن و کاهش فوری تنش‌ها متمرکز شود.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان و امارات روز جمعه یک زندان در استان صعده را بمباران کردند که در نتیجه آن، ۸۲ نفر کشته شده و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha