۳ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۸
کد خبر: 84623192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع در استان اردبیل تخریب شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال یک هزار و ۴۸۵ هکتار  از مراتع این استان تخریب شده است.

محمود قلی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در عین حال امسال ۴۲۰ هکتار از اراضی ملی با صدور احکام قضایی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی اظهارکرد: برای برخورد با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

قلی زاده گفت: امسال همچنین با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی ، ۷۹۶  اصله چوب‌آلات ، ۶ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم زغال، ۳۲ هزار و ۱۶۰ کیلوگرم هیزم قاچاق جنگلی و ۱۲۰ باب کوره زغال کشف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد:تاکنون ۹۶۰ خودرو حامل چوب در ایستگاه بازرسی کنترل شده و ۱۳۲ مورد هم از کارخانه های چوب بری بازدید به عمل آمده است.

قلی زاده افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته می‌شود.

وی گفت: نسبت به سال‌های گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

استان اردبیل ۹۰۳ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha