۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84622672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار طرح صنعتی در کشور در دست اجرا است

تبریز- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۲ هزار طرح صنعتی کشور با ۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که از این تعداد ۲۵۰ طرح مربوط به آذربایجان شرقی است.

علی رسولیان روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سرپرست این سازمان در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: افزایش تولید واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد در دستور کار است و تاکنون یکهزار و ۷۰۰ واحد راکد در کشور احیا شده است و ۹۰ واحد راکد آذربایجان شرقی نیز امسال احیا می شود.  

وی همچنین گفت: رویکرد پاسخگویی محور اولویت های وزارتخانه است و بر این اساس سامانه ای در حال فعال سازی است تا ارتباط سریع و مستقیم مراجعان انجام شود. 

رسولیان با اشاره به اینکه شفاف سازی و الکترونیک سازی فرآیندها دیگر رویکرد و اولویت وزارتخانه صمت است تا همه به طور یکسان به اطلاعات دسترسی داشته باشند، افزود: از بین رفتن سوء استفاده از اطلاعات از مزایای این اقدامات است. 

وی افزود: اصلاح ساختار اداری، حمایت جدی از صنایع و نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از دیگر اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که البته پیش از این ۸۵ خدمت به صنایع کوچک انجام می شد که به زودی این خدمات سه برابر می شود. 

۲ هزار طرح صنعتی در کشور در دست اجرا است
سخنرانی علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

رسولیان ادامه داد: تامین زیرساخت های تجاری واحدها و شهرک های صنعتی از دیگر اولویت هایی است که انجام می شود و در واقع تامین آب، برق و زمین از وظایف ماست. 

وی خاطرنشان کرد: البته امسال ۱.۵ برابر زیرساخت های شهرک های صنعتی و ۲ برابر شاخص های مربوطه افزایش یافته است.

طرح ممانعت از تعطیلی بنگاه های صنعتی و تولیدی در مجلس ارایه می شود

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت شود، گفت: فردا طرح ممانعت از تعطیلی بنگاه های صنعتی و تولیدی در مجلس ارایه می شود و بر اساس آن هیچ نهادی اعم از بانک ها و نهادهای قضایی نمی توانند این واحدها را تعطیل کنند.

محمدحسین فرهنگی گفت: با سرعت دادن به توسعه معدنی در استان ارزش افزوده افزایش می یابد و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد. 

وی افزود: بر اساس این طرح تنها شورای تامین استان قادر به تعطیلی واحدهای صنعتی خواهند بود. 

وی همچنین گفت: برای اعمال مالیات به واحدهای صنعتی پیشنهاد شده سقفی برای تولید در نظر گرفته شود تا هر افزایش مالیات متوجه تولیدکنندگان نشود. 

فرهنگی همچنین خواستار فعال شدن دفاتر مالیاتی در شهرستان ها شد تا افزایش مالیات بر واحدهای صنعتی مبنای مشخصی داشته باشد.

رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: تعامل با تشکل ها با محوریت بخش خصوصی را پیش خواهیم گرفت و با تسهیل گری نهایت همکاری را خواهیم داشت. 

صابر پرنیان با بیان اینکه اطلاعت از فرامین رهبری در صدر برنامه و اولویت های کاری در سازمان خواهد بود، اظهار کرد: هیچ مانعی برای کسب و کارهای مشروع پیش نخواهد آمد. 

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این مراسم گفت: زنجیره تولید در آذربایجان شرقی باید به حرکت بیاید و توصیه می کنم حداقل ۱۲ زنجیره در استان فعال باشد تا بتوانیم توسعه اقتصادی را به پیش ببریم. 

یونس ژائله اظهار کرد: آذربایجان شرقی باید به جایگاه اصلی خود برسد و موانع سرمایه گذاری در استان برطرف شود. 

به گزارش ایرنا، در این آیین، صابر پرنیان با حکم وزیر صمت به عنوان رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، منصوب و از زحمات راستی، سرپرست سابق این سازمان قدردانی شد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha