۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84621619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه دیپلماسی اقتصادی با نگاه انقلابی فعال شده است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز با نگاه اصیل و دقیق انقلابی و اسلامی، توسعه دیپلماسی اقتصادی در کشورهای همسایه فعال شده است.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: رییس جمهور به روسیه و وزیر امور خارجه به چین سفر کردند؛ باب بزرگی که غربزده‌ها این ابواب را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: امروز همین جریانات که فقط از میزها جدا شده‌اند اما در بین ما هستند، در رسانه‌ها می‌دمند که استقلال ما با آمدن روسیه و چین از بین رفت در حالی که دیروز تمام استقلال کشور را به مسائل آبکی فروخته بودند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: امروز که عزتمندانه این بزرگواران پیش می‌روند این چه حرف‌های بی‌ربطی است؛ اینجاست که جهاد فاطمی لازم است.

وی گفت: باید حواسمان باشد در فضای مجازی گول نخوریم و انسان‌های سست‌عنصر و ترسو معادلات ما را به هم نزنند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: امروز هم مثل دیروز و فرداها جریاناتی که نمی‌توانند مقابل ملت بایستند، به اذیت و آزارها و تخریب و تهدیدهای نرم خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: امروز موفق شدیم در سه قوه خودمان مسوولان خوب، مومن و انقلابی داشته باشیم و برخی از روی ناتوجهی این امانت را بعضی وقت‌ها به مسوولان غرب‌گرا و نااهل سپرده بودند که همه مشکلات مردم حتی آب خوردن را به مذاکرات ‌گره زدند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: رییس جمهور دستورات بسیار خوبی درخصوص بانک‌ها دادند که نویدبخش مساله‌ای اساسی در جریان بانکداری اسلامی است و مردم واقعا طعم اقتصاد اسلامی را بچشند.

وی تاکید کرد: اسلامی که همه چیز دارد، اقتصاد را سریع حل می‌کند تا برسد به پله‌های اصلی که تعالی و رشد و حاکمیت جهانی اسلام است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: حرف و حدیث‌ها توسط جریانات نفوذی همیشه ادامه دارد اما باید هوشیار باشیم، سیلی بسیار سخت جریان مقاومت یمن بر چهره اماراتی‌های متصل به جریانات استکبار جهانی بسیار جای تقدیر و تبریک و شکرگذاری دارد.

وی گفت: اینها درس‌هایی است که ملت‌های دیگر از خون شهدای ما گرفته‌اند و امیدواریم جریان مقاومت اسلامی به اوج قله خود برسد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دولت انقلابی، مقتدر و عزیز ما کم کم دارد، شکل می‌گیرد و این کندی به خاطر دغدغه‌های دولت برای انتخاب مسوولان متخصص و امانتدار است که کم و بیش کمبود داریم.

وی افزود: نکته‌ای که هم مدنظر مردم بوده و هم دولت توجه دارد، این است که مهره‌های جریانات نفاق و نفوذ که بین مسوولان بودند و امروز کنار گذاشته شدند، مراقبت شوند و به هیچ وجه این امانت تقدیم اینها نشود و ملت از این جریانات عبور کند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی همچنین گفت: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) لحظه به لحظه، صفحه به صفحه و سطر به سطر آن پیام دارد و مطالعه بند به بند آن برای همه ما لازم است.

وی افزود: اگر زندگی بی بی دو عالم را به کتاب تشبیه کنیم که صفحات و سطوح متعدد دارد یک موضوع بسیار مهم آن، شیرازه این کتاب است که اگر نباشد پاره، گم یا له می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مساله‌ای که حیات شهادت حضرت زهرا (س) بر مبنای آن رقم خورده، مهم است و این مساله ارتباط تنگاتنگ داشته و شیرازه زندگی حضرت است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) فدای مساله حاکمیت اسلامی شد تصریح کرد: آن حضرت همه وجودش را پای مراقبت و محافظت از حاکمیت اسلامی گذاشت، پیوند ناگسستنی با امام علی (ع) و پیشوای مسلمین داشت و وقتی دید ریشه‌های درخت تنومند و طوبی اسلام از ریشه کنده شد، نتوانست ساکت بنشیند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: آن زمان بود که شروع کردند به روشنگری مردم نسبت به اساس حاکمیت که توسط نفاق به هم خورد و اینجا دشمن فهمید بزرگترین مانع بر سر راه ایشان، حضرت است.

وی بیان کرد: این مساله امروز به‌شدت مورد نیاز ما بوده و پیام اصلی حضرت زهرا (س) است، بعد از انقلاب، عَلَم اسلام را به دست گرفتیم و پرچمدار شدیم و این پرچم توسعه پیدا می‌کند و جهانی می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: توقع از همه ما و افرادی که در دفاع مقدس حضور داشته و به جبهه‌های دفاع رفته‌اند این است که در جهاد تبیین و روشنگری هم نقش داشته باشند اما آیا این اتفاق افتاده است؟

وی افزود: آیا حس می‌کنید چنین جریانی یعنی جریان نفاق به عنوان دشمن خونی شما وجود دارد که اصلا خون نمی‌ریزد بلکه روح و معادلات را به هم می‌ریزد.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: آیا در این خصوص در حد خودتان احساس نقش‌آفرینی کرده‌ید؟ و اگر این گونه شود انقلاب بیمه شده و گسترش می‌یابد آن موقع عفت نه تنها در کشور که در دنیا نهادینه می‌شود.

وی افزود: از این طریق ساده‌زیستی و سبک زندگی و همه خوبی‌های دیگر مردم به‌طور سیستمی حل می‌شود و این بزرگترین درست از بانوی دو عالم و البته درد تاریخ است که باید جدی بگیریم.

خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: امام راحل با همین نگاه وارد میدان شدند و بزرگترین بخش زندگی حضرت زهرا (س) و شیرازه آن را خوب فهمیدند، امروز هم رهبر عظیم‌الشان و عموم مردم این کارستانی را که در عالم رقم می‌زنید، تاسی به شیرازه زندگی حضرت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha