مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان شماری از مسوولان کشوری بود که برای شرکت در آیین‌ها و برنامه‌های مختلف به این استان سفر کرده بودند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ایجاد یک مدیریت واحد در معادن سنگان خواف گفت: معادن سنگ‌آهن سنگان ظرفیت خوبی دارند که ایجاد یک مدیریت واحد می‌تواند به توسعه بهتر آنها منجر شود.

وجیه الله جعفری افزود: مقرر است طرح جامعی از نظر استقرار، مواد اولیه و زیرساخت برای منطقه سنگان خواف تهیه و برای تصویب به استان خراسان رضوی ارائه شود.

رییس کمیته حمایت از فلسطین روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی «روز غزه» که با حضور فعالان مقاومت کشورهای اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: باید پیام مظلومیت فلسطین به گوش همه مردم دنیا برسد زیرا امپراتوری رسانه‌ای استکبار نمی‌خواهد صدای مردم فلسطین به گوش جهان برسد و مسلمانان باید تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را برای شکست سلطه امپریالیسم و حمایت از این کشور اسلامی بسیج کنند.

آیت الله محمدحسن اختری افزود: ملت و نظام ما در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند و مسائل آن کشور را همچون مسائل داخلی کشور خود پیگیری می‌کنند و امروز ما شاهد موفقیت فلسطینیان هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد "برنامه پزشک خانواده" را از رویکردهای مهم این وزارتخانه توصیف و بیان کرد: راه‌اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه پزشک خانواده در همین راستا مد نظر قرار دارد.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد برگزاری دوره کارورزی ویژه پزشک خانواده، ورود مستقیم به دوره دستیاری پزشکی خانواده، برنامه‌ریزی و بازنگری دوره دستیاری پزشکی خانواده و توانمندسازی نیروی انسانی" را نیز در چارچوب حل مشکلات جامعه از دیگر موارد برنامه‌ پزشک خانواده برشمرد. 

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش تامین و گسترش سلامت همگانی را مهمترین اولویت دولت اعلام و بیان کرد: اجرای طرح واکسیناسیون همگانی در مقابل ویروس کرونا ظرف ۲ سال اخیر بازرترین اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین سلامت همگانی بوده است.

دکتر سیدمحمد پورحسینی افزود: واکسیناسیون همگانی که با وجود همه کمبودها و تحریم‌ها در چارچوب همراهی خوب مردم با دولت و نهادهای متولی صورت گرفت، مجاهدتی عظیم بود که با تقدیم شهدای سلامت در این مسیر، حرکتی ماندگار در تاریخ پزشکی ایران به شمار می‌رود. 

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش اظهار کرد:۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد که بار مالی بسیار در پی دارند.

دکتر کمال حیدری افزود: بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیش فشاری خون و بیماریهای قلبی و عروقی سالانه بیش از ۴۴۶ هزار میلیارد تومان بار مالی به کشور وارد می‌کنند که لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: طی سال‌های  ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ میزان ابتلا به دیابت در کشور چهار درصد و میزان ابتلا به بیش فشاری خون هفت درصد افزایش داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم روز چهارشنبه در حاشیه مراسم جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تحقیق مرتبط با کرونا در کشور انجام‌ شده که از این تعداد بیش از ۵۰۰ مقاله در مجلات معتبر چاپ‌ شده است.

دکتر یونس پناهی افزود: درصدی از این تحقیقات در حوزه تشخیص و درصدی نیز در حوزه مطالعات اپیدمیولوژیک است ولی بیش‌ از ۷۰ درصد تحقیقات در زمینه روش‌های درمانی برای کاهش عوارض کروناست و به‌ دنبال این هستیم که با مجموعه مطالعات بتوانیم از ابتلا به این نوع بیماری‌ها و ویروس‌ها پیشگیری کنیم.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه در مراسمی با حضور جمعی از خانواده های آتش نشانان حادثه پلاسکو در حرم مطهر رضوی گفت: پیرو مکاتبات این بنیاد با رهبر معظم انقلاب، معظم له اعلام کردند آتش نشانان حادثه پلاسکو که جان خود را فدای نجات دیگران کردند شهید تلقی می‌شوند.

امیرحسین قاضی زاده افزود: پیرو مجوز رهبر معظم انقلاب حکم مکتوب شهادت ۱۶ آتش نشان ایثارگر تقدیم خانواده آنان شد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های شهدا این است که در معرکه به شهادت رسیده باشند که این عزیزان در حادثه مهار آتش سوزی ساختمان پلاسکو به فیض شهادت نایل شدند اما اعطای عنوان شهادت نیاز به نظر رهبر معظم انقلاب داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور گفت: ایمنی واکسن کرونا محدود بوده و این طور نیست که مادام‌العمر اثربخش باشد به همین دلیل بر دریافت دُز سوم آن سه ماه پس از دریافت دُز دوم تاکید داریم.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: یکی از دلایلی که باعث کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از کرونا در ایران شده افزایش قابل توجه سرعت انجام واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: وضعیت ویروس اومیکرون در جهان بسیار بحرانی است و آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با درگیری شدید سویه جدید بیماری کرونا مواجه هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور پنجشنبه شب در نشست با روحانیان شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن که در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا بردسکن با اشاره به وجود برخی آسیبها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی کشور با کمک روحانیان تاکید کرد.  

محمد حسینی افزود:روحانیان از اقشار تاثیر گذار در انقلاب بوده اند و در جریان مبارزات انقلابی پیام امام را به اطلاع مردم می رساندند.

وی ادامه داد: امروز هم در شرایطی که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از نظام است و قصد تزلزل در مردم و آرمانهای آنها را  دارد باید روحانیان به کمک دولت بیایند و با هماهنگی بهتر و همکاری مناسب تر تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین پنجشنبه شب در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان های خلیل آباد و بردسکن در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا بردسکن گفت: دولت سیزدهم به عنوان دولتی  مردمی در خدمت مردم است و رییس جمهور و دولتمردان گوش شنوا دارند و می خواهند حرف مردم را بشنوند و با کمک نخبگان به دنبال راه حل مشکلات هستند.

محمد حسینی افزود: تا کنون ۱۴ سفر استانی رییس جمهور در عمر چند ماهه دولت سیزدهم  انجام شده و در حوزه های دیپلماسی، صنعت و کشاورزی کارهای پرشماری رخ داده است و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می‌توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به این که وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن در دولت سیزدهم به  مطالبات مردم این منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد گفت: در توافق راهبردی ۲۵ ساله که با چین آغاز شده یکی از موارد، حمل و نقل و راه آهن است  که در این حوزه تحولاتی در دست  انجام است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین پنجشنبه شب در نشستی با مدیران صندوق های قرض الحسنه منطقه ترشیز استان خراسان رضوی بر گره گشایی از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه تاکید کرد و گفت: این صندوق‌ها به عنوان سرمایه اجتماعی منشاء خیر هستند.

محمد حسینی افزود: این صندوق‌ها آثار و برکات بسیار دارند و قبل از انقلاب پاتوق مبارزان بوده و اغلب موسسان آنها علیه رژیم ستمشاهی فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی ساز و کار خاصی دارد اما گاه برخی صندوق ها سوء استفاده هایی کرده و برای مسوولان و دولت مشکل ساز شده اند و در این میان گاه تر و خشک با هم سوخته‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیزپنجشنبه شب در یادواره سردار شهید علی اصغر حسینی محراب در مشهد گفت: گرامیداشت یاد و نام شهدا، پیرو آنها بودن و پیمودن راه آنان است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود:شهادت یک سیر  و سلوک الی الله  است و فقط یک حادثه نیست.

وی ادامه داد: اگر نام شهید را پاس بداریم هم به وجهه قهرمانانه شهید ارج نهاده ایم و هم به چرایی شهادت می پردازیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از ما پس از دوران  دفاع مقدس در زندگی مادی غرق شدیم اما عده ای منتظر شهادت ماندند و نمونه‌ای از آنان شخصیتی مانند شهیدحججی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور هم روز پنجشنبه در سفر به منطقه ترشیز در استان خراسان رضوی طی بازدید از روند اجرای جاده کاشمر به شادمهر به تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد.

سیدمحمد حسینی در این بازدید قول پیگیری برای تخصیص اعتبار و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ادامه پروژه دوبانده شدن جاده شادمهر تا انابد را داد. 
وی همچنین با حضور در کارگاه پیمانکار جاده شادمهر به کاشمر گفت: با توجه به اهمیت پروژه و مطالبه اصلی مردم، پیمانکار باید بر سرعت انجام عملیات اجرایی این جاده بیفزاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha