۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84620969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: حریم رودخانه های جنوب کرمان پاکسازی می شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به بروز سیلاب در جنوب این استان گفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم مسیل های این منطقه انجام شده را باید تخریب کرد و حریم رودخانه ها را پاکسازی کنیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند عصر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل، توانستیم شهرها را حفظ کنیم و نهایت تلاش خود را برای حفظ جان مردم انجام دادیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در جریان ۲ سیلاب اخیر مادر و فرزندی در سیرجان و ۲ کودک در ریگان و یک نفر در کهنوج به دلیل حوادث ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی جان خود را از دست دادند.  

استاندار کرمان اظهار داشت: رییس دفتر رییس جمهور که به اتفاق دکتر رییسی در سفر روسیه و در مسکو بسر می برد با تشکر از فعالیت های انجام شده در ابلاغ پیام دکتر رییسی گفت، شخص رئیس جمهور بر خدمات رسانی به مردم، در کنار مردم بودن و بسیج امکانات و نیروها تاکید دارد.

زینی وند افزود: سپاه، ارتش و بخش خصوصی برای امداد رسانی به کمک ما آمده و فرمانداران با همفکری اعضای ستاد بحران و سازمان جهاد کشاورزی کارهای ضروری انجام دهند تا سیلاب های بعدی خسارت به بار نیاورند.  

وی گفت: بیشترین خسارت سیل در جنوب استان کرمان در حوزه کشاورزی بوده و برای خساراتی که سیل به لوازم خانگی و دام ها وارد کرده در کوتاه ترین زمان ممکن جبران خواهیم کرد.  

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: در سیل اخیر ۱۳۴ رشته قنات و ۸۱۰ حلقه چاه آسیب دیدند و برخی اراضی کشاورزی از بین رفته و سیل ۶۴۰ کیلومتر جاده های بین مزارع از بین برده است.

سعید برخوری افزود: ۱۶ هزار و ۱۷۰ هکتار زراعی و یک هزار و ۷۲۰ هکتار باغات و ۲ هزار و ۲۲۸راس تلفات دام سنگین ۳۵۰ راس دام سبک داشتیم.

وی تاکید کرد: مجموع خسارات بخش کشاورزی هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان برآورد شده و یک هزار ۲۴۲ میلیارد تومان نیز در سیل ۱۲ دی‌ماه خسارت داشتیم که باید برای جبران آن اعتبار اختصاص پیدا کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha