۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 84620874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت مترمربع آب از آبراه‌های شهر برازجان آزادسازی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرمنابع آب شهرستان دشتستان گفت: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطاریه به عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز تعداد ۲۱ سازه به مساحت هفت هزار و ۴۴ متر مربع در ۲ آبراهه شهر برازجان آزاد سازی و مقاطع رفع انسداد شد.

به گزارش ایرنا، نعمت الله نجاتی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اقدامی فراگیر به منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه های شهر برازجان، ۲۱ مورد سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه ها برچیده شد.

وی اظهار کرد: سازه‌های یاد شده همگی در حال ساخت و فاقد هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های شهر برازجان قرار داشتند.

نجاتی اضافه کرد: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

نجاتی ادامه داد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و آبراه ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

نجاتی یادآور شد: در کنار فعالیت پنج  گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می باشیم.

وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام نمایند، چون تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha