یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۴۶ دز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شد

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۴۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان خبر داد.

دکتر علی محمدیان اردی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا  با بیان  تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل  افزود: تاکنون ۹۱۳ هزار و ۲۲۱ دُز واکسن نوبت اول و ۷۹۹ هزار و ۷۵۸ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای ۱۷۵ هزار و ۳۶۷ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در این استان گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی همچنین بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

دکتر محمدیان‌اردی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha