۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84620444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سمنانی‌ها امسال ۳۲ درصد بیشتر صدقه پرداخت کردند

سمنان- ایرنا- معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: مجموع مشارکت های مردمی کمیته امداد استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان پاییز پنج میلیارد و ۳۹ میلیون تومان بود که حاکی از افزایشی ۳۲ درصدی است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رجب زاده روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: سال ۱۳۹۹ در همین مدت مردم استان سمنان سه میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده بودند.

وی با تقدیر از مشارکت مردم نیک اندیش استان سمنان در پرداخت صدقه، گفت: هر شهروند سمنانی در سال ۱۴۰۰ روزانه ۲۹ تومان و ماهانه حدود ۸۷۰ تومان صدقه پرداخت کرد.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه روش‌های سنتی پرداخت صدقه علاوه بر هزینه‌های جمع‌آوری و توزیع وجوه نقدی مردم، منجر به تأخیر در رساندن کمک‌ها به نیازمندان و افراد تحت حمایت می‌شود، افزود: پرداخت صدقه از طریق روش‌های نوین کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در کمک‌رسانی به افراد نیازمند را به همراه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان، خاطرنشان کرد: صدقه‌های جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌های تأمین جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، مسکن، درمان و پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: نسبت به جمعیت بیارجمند با سرانه صدقات پرداختی روزانه هر نفر ۶۱ تومان، شهرستان آرادان با ۵۴ و دامغان با ۴۷ تومان، برترین‌ها در پرداخت صدقه در سال ۱۴۰۰ بودند.

وی از مهیا شدن پرداخت صدقات از طریق کد «کیو آر» برای مشترکان صدقات خانگی، صندوق های سطح معابر، اماکن عمومی وادارات خبر داد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و شیوه های نوین صورت پذیرفت و  این نهاد درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان، ابراز  داشت: کدهای «کیو آر» در قالب برچسب توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی ادارات کمیته امداد استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

وی  به ۷۵ هزار۵۷۵ صندوق صدقات کوچک خانگی اشاره و  بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد «کیو آر» ذخیره اطلاعات تماس است.

رجب زاده کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق کد کیو آر برشمرد و افزود: مردم نیک اندیش استان سمنان می‌توانند با نصب "اسکنر بارکد" در تلفن همراه هوشمند خود  به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

از این‌پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد کیو آر نصب‌شده بر روی صندوق ها و همچنین بنرهای نصب‌شده در معابر و ادارات خواهد بود و  نیازی به نصب فیزیکی صندوق صدقات نخواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha