هفته پرحاشیه لیگ والیبال؛ صدرنشینی سپاهان مقتدرانه‌تر شد

تهران- ایرنا- تیم سپاهان در هفته‌ای که لیگ برتر والیبال با حاشیه‌های زیادی برگزار شد، صدرنشینی خود را مقتدرانه‌تر کرد.

به گزارش ایرنا، هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال امروز(چهارشنبه) برگزار شد و تیم‌های پیکان، فولاد، پاس، مس، سپاهان و راه‌یاب حریفان خود را شکست دادند. یک بازی هم نیمه‌تمام باقی ماند. امروز تیم‌های فولاد، مس و راه‌یاب تعداد پیروزی‌های خود را دورقمی کردند.

حساس‌ترین بازی این هفته در ارومیه برگزار شد و سپاهان با اقتدار و نتیجه سه بر صفر مقابل شهرداری به پیروزی رسید. در این بازی امیر غفور و صابر کاظمی پشت‌خط‌زن‌های ۲ تیم به دلیل مصدومیت غایب بودند و همین موضوع روی کیفیت فنی مسابقه تاثیر منفی گذاشت. سپاهان با تکیه بر درخشش مجتبی میرزاجانپور در پست دریافت‌کننده و البته برنامه‌ریزی‌ فرزاد ملابهرامی در پست پاسور، از همان ابتدا تیم برتر میدان بود و با یک پیروزی قاطعانه، فاصله خود را در صدر جدول با دیگر رقیبان بیشتر کرد. حالا شاگردان رحمان محمدی‌راد با شهرداری ارومیه که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آنهاست سه برد و ۱۲ امتیاز فاصله دارند و حضورشان را در مرحله پلی‌آف تا حد زیادی قطعی کرده‌اند.

پیکان امروز در خانه والیبال تهران میزبان شهرداری گنبد بود و به‌سختی و با نتیجه سه بر ۲ این تیم را از پیش رو برداشت. در ست چهارم این بازی و درحالی که نتیجه ۲۳ بر ۲۰ به سود پیکان بود، سرمربی و بازیکنان شهرداری به داور اعتراض کردند. داور هم ۲ نفر را با کارت قرمز جریمه کرد تا ۲ امتیاز به حساب حریف واریز و کار به ست پنجم کشیده شود. در نهایت هم شاگردان پیمان اکبری پیروز این مسابقه بودند تا همچنان در رده سوم باقی بمانند.

ست دوم بازی آذرباتری و هراز هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۴ به سود هراز در جریان بود که به دنبال اعتراض بازیکنان آذرباتری، داور آنها را با کارت قرمز جریمه کرد تا حریف برنده ست باشد. پس از آن و با بالاگرفتن اعتراضات تماشاگران ارومیه‌ای، مجتبی بیداریان داور مسابقه، بازی را قطع کرد و راهی رختکن شد تا بازی نیمه‌تمام بماند. تصمیم‌گیری درباره نتیجه این بازی با کمیته انضباطی است اما به نظر می‌رسد که هراز سه بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر صفر برنده اعلام شود. در این صورت شاگردان بهروز عطایی به رتبه چهارم جدول صعود می‌کنند.

سایت فدراسیون والیبال درباره توقف این بازی نوشته است: «در طول ۲ ست این مسابقه تیم میزبان در کنترل تماشاگران موفق عمل نکرد و به دفعات تماشاگران از کلمات نامناسب استفاده کردند. ناظر مسابقه چند بار از مسوولان باشگاه و سالن خواست تماشاگران را کنترل کنند. بعد از پایان ست دوم، ناظر مسابقه بر اساس آیین‌نامه اجرایی و انضباطی مسابقات، از ادامه مسابقه جلوگیری کرد و بازی متوقف شد تا کمیته انضباطی درباره این مسابقه تصمیم‌گیری کند.» انتشار این مطلب در سایت فدراسیون درحالی است که هنوز گزارش ناظر مسابقه به سازمان لیگ نرسیده است.

در ست چهارم بازی مس رفسنجان و شهرداری ورامین هم درحالی که ورامینی‌ها سه امتیاز پیش بودند برق سالن برای دقایقی قطع شد. در نهایت شهرداری در این ست به پیروزی رسید ولی مس با برتری در ست پنجم پیروز میدان بود. این دهمین پیروزی فصل برای مس محسوب می‌شود. علاوه بر این تیم، فولاد سیرجان و راه‌یاب ملل مریوان هم با پیروزی مشابه سه بر یک مقابل هورسان رامسر و سایپا، دهمین برد فصل را جشن گرفتند.

تیم شهداب یزد که در همه مسابقات خود در نیم‌فصل دوم پیروز شده بود، سرانجام طعم شکست را چشید. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان با نتیجه سه بر یک مقابل میزبان خود پاس گرگان، و البته در صورت اعلام برنده‌شدن هراز در بازی با آذرباتری، به رتبه پنجم سقوط می‌کنند.

هفته پرحاشیه لیگ والیبال؛ صدرنشینی سپاهان مقتدرانه‌تر شد
جدول رده‌بندی لیگ والیبال در پایان هفته نوزدهم بدون محاسبه نتیجه بازی آذرباتری و هراز

نتایج کامل هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال

پیکان تهران ۳ - شهرداری گنبد ۲
ست نخست: ۲۵ - ۱۸
ست دوم: ۱۵ - ۲۵
ست سوم: ۲۳ - ۲۵
ست چهارم: ۲۵ - ۲۰
ست پنجم: ۱۵ - ۸

آذرباتری ارومیه صفر - لبنیات هراز آمل ۲
ست نخست: ۲۲ - ۲۵
ست دوم: ۲۴ - ۲۶
(نیمه تمام)

فولاد سیرجان ۳ - هورسان رامسر یک
ست نخست:‌ ۱۸ - ۲۵
ست دوم: ۲۵ - ۱۱
ست سوم: ۲۵ - ۱۷
ست چهارم: ۲۵ - ۲۲

پاس گرگان ۳ - مقاومت یزد یک
ست نخست: ۲۵ - ۲۳
ست دوم: ۲۱ - ۲۵
ست سوم: ۳۴ - ۳۲
ست چهارم: ۲۵ - ۲۳

مس رفسنجان ۳ - شهرداری ورامین ۲
ست نخست: ۲۳ - ۲۵
ست دوم: ۲۶ - ۲۴
ست سوم: ۲۶ - ۲۴
ست چهارم: ۲۱ - ۲۵
ست پنجم: ۱۵ - ۱۱

سایپا تهران یک - راه‌یاب ملل مریوان ۳
ست نخست: ۲۵ - ۲۰
ست دوم: ۲۷ - ۲۹
ست سوم: ۱۸ - ۲۵
ست چهارم: ۲۱ - ۲۵

شهرداری ارومیه صفر - سپاهان اصفهان ۳
ست نخست ۲۱ - ۲۵
ست دوم: ۱۷ - ۲۵
ست سوم: ۲۳ - ۲۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha