کولاک برف سه محور مواصلاتی مهاباد را مسدود کرد/ رانندگان از ورود به جاده خودداری کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون سه محور مواصلاتی این شهرستان به علت کولاک برف مسدود شده و رانندگان از ورود به جاده تا عادی شدن شرایط آب و هوایی خودداری کنند.

محسن خادمی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون محور مهاباد به بوکان، مهاباد به سردشت و همچنین محور مهاباد به پیرانشهر از طرف مسیر پسوه به علت کولاک و عدم دید کافی مسدود شده و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

وی با تاکید کرد بر اینکه رانندگان از سفرهای غیر ضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، ادامه داد: در صورت ضروری رانندگان ضمن رعایت نکات امینی از مسیرهای جایگزین(مهاباد - میاندوآب - بوکان) و (مهاباد - نقده - پیرانشهر) استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: هم اکنون تردد در سایر محورها شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر است.

خادمی بیان کرد: هم اکنون تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منطقه را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، طبق گفته هواشناسی سامانه بارشی از امشب وارد منطقه شده که فعالیت خود را بیشتر به صورت بارش برف همراه با وزش باد به نسبت شدید نشان می دهد.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف سنگین کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از اوایل هفته جاری در این شهرستان و دیگر نقاط آذربایجان‌غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha