توافق اولیه چارچوب هماهنگی و جریان صدر برای تشکیل فراکسیون واحد در عراق

تهران - ایرنا- یک عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی امروز (چهارشنبه) از توافق اولیه بین چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه و جریان صدر برای تشکیل یک فراکسیون واحد خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «حیدر اللامی» عضو  ائتلاف دولت قانون در سخنانی تلویزیونی گفت: یک توافق اولیه بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر برای ورود به یک فراکسیون واحد وجود دارد و با خطوط کلی تشکیل یک فراکسیون واحد که شامل همگان شود، توافق کردیم و بازگشت جریان صدر به چارچوب هماهنگی امری طبیعی است.

اللامی افزود: برای حل و فصل بحران سیاسی کشور، این حق چارچوب هماهنگی است که نامزد جریان صدر را وتو کند و برعکس آن هم صدق می کند.

وی درباره تداوم نخست وزیری «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر کنونی عراق در برای یک دوره دیگر تصریح کرد: می دانیم که الکاظمی قادر به مدیریت کشور نیست و ما نامزدی دوباره او را رد می کنیم و نیروهای سیاسی کرد عراق نیز جلوگیری از نامزدی دوباره الکاظمی را تایید می کنند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی شنبه شب جلسه دیگری را با جریان صدر درباره بحث های مربوط به پارلمان و مشارکت احزاب و جریان های سیاسی در فرایند سیاسی کنونی برگزار کرد.

در این جلسه «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح به نمایندگی از ائتلاف چارچوب هماهنگی و مقتدا صدر شرکت داشتند که جزئیات آن به طور رسمی منتشر نشده است.

این درحالی است که «محمود السلامی» نماینده ائتلاف دولت قانون گفته است که باب گفت وگو بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر همچنان باز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha