۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 84618125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگان و متنفذان نقش برجسته ای در برچیدن سنت های ناروا دارند

ایلام - ایرنا - امام جمعه دهلران گفت: بزرگان و متنفذان در هر ایل و قومی نقشی برجسته در برچیدن سنت ها ناروا و ناپسند دارند.

به گزارش ایرنا، ججت الاسلام سید محسن موسوی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران با حضور متنفذان و بزرگان این شهرستان بر ضرورت پرهیز از  بکارگیری اسلحه در مراسمات شادی و عزا و شلیک در این مراسمات تاکید و گفت: بزرگان و معتمدان هر قوم با بستگان و طایفه خود نشست برگزار و اسلحه ها را در این مراسمات کنار بگذارند تا دیگر شاهد موضوع استفاده از سلاح در مراسمات شادی و عزا در شهرستان نباشیم.

وی طلاق را یکی از معضلات شهرستان برشمرد و به عوامل طلاق از جمله چشم و هم چشمی ها و عدم تحقیق در ازدواج و بیکاری و اعتیاد اشاره و افزود: بزرگان و ریش سفیدان با حل و فصل اختلافات خانوادگی مانع از هم پاشیدگی و طلاق در خانواده ها شوند و در این زمینه به نقش خود عمل کنند.

امام جمعه دهلران از بزرگان ، شیوخ و ریش سفیدان خواست چون تیراندازی در مراسمات عروسی و تشییع، از نظر شرعی و عقلی حرام است، لذا با تیراندازی ها مراسمات عروسی را به عزا تبدیل نکنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم به بهره گیری از ظرفیت بزرگان و معتمدان در حل و فصل موضوعات اجتماعی تاکید کرد و گفت: جلسات بزرگان با طایفه خود می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی دارد.

لطیف صادقی از آمادگی فرمانداری این شهرستان با همکاری امام جمعه برای برگزاری جلسات تخصصی با معتمدین و جوانان و ریش سفیدان طوایف در این خصوص خبر داد و افزود: برگزاری چنین جلساتی باعث هم فکری ، هم افزایی و از طرفی پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی و تقویت ارتباط مردم و دولت و اجرای میز خدمت و پیشبرد مباحث فرهنگی خواهد شد.

وی فعالیت های فرهنگی و اقدامات سخت برای برخورد با مخلان نظم عمومی یادآور شد و گفت: کار فرهنگی و از طرفی برخورد سخت را برای مخلان نظم عمومی و برهم زنندگان آرامش مردم به جد دنبال می کنیم.

فرماندار ویژه دهلران به نقش بزرگان و معتمدان در مباحث فرهنگ عمومی و سایر موضوعات اشاره و گفت:همکاری و همراهی و اقدام شما در خصوص پرهیز از سنت های ناروا مفید و موثر است.

وی به برنامه های خود برای شهرستان اشاره و افزود: ساماندهی تمثال شهدا در سطح شهر و میادین و بلوارها و فضاهای سبز در دستور کار است.

فرمانده انتظامی دهلران هم بر پرهیز از سنت های ناروا در شهرستان تاکید و گفت: تیراندازی در مراسمات سنتی نارواست که باید از آن دوری کرد.

سرهنگ منوچهر مکی به ۳۳ نفر مجروح ناشی از تیراندازی ها ی مراسمات سال گذشته در شهرستان اشاره و افزود: امسال این میزان به ۲۵ نفر رسیده و شاهد کاهش ۷۰ درصدی تیراندازی ها در شهرستان هستیم.

وی بر ضرورت برخورد با عوامل تیراندازی ها چه با سلاح مجاز و غیر مجاز تاکید کرد و گفت: هر گونه تیراندازی خط قرمز ماست و با افراد برخورد قاطع می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha