شهبازی: می‌خواستم قید بدمینتون را بزنم/ رعد بدشانسی آورد وگرنه بازهم قهرمان می‌شدیم

تهران- ایرنا- بازیکن ملی‌پوش تیم بدمینتون رعد پدافند هوایی قم گفت: اگر تیم رعد پدافند نبود باید قید ورزش را می‌زدم چون حدود ۱۸ تا ۲۱ ماه از زندگی‌ام باید در پادگان می‌گذشت و به کلی از بدمینتون دور می‌شدم.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بدمینتون با قهرمان مس شهربابک و نایب قهرمانی رعد پدافند هوایی قم به اتمام رسید. یکی از ستاره‌های این دوره از مسابقات مهران شهبازی بود. بازیکن ملی‌پوش تیم رعد که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

او در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درباره برگزاری این فصل از رقابت‌ها اظهار داشت: ۲ سالی می‌شود که مسابقات لیگ برتر به صورت رفت و برگشتی به انجام می‌رسد. این درخواست باشگاه‌ها، مربیان و خود بازیکنان بود تا بتوانیم در فرم بهتری باشیم و سطح کارمان را بالاتر ببریم. ۱۴ هفته درگیر بودیم و تیم رعد به ۱۱ برد رسید. اگر بدشانسی نمی‌آوردیم می‌توانستیم قهرمانی فصل قبل را تکرار کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم شده بود. چه از نظر اسکان و چه محل تمرین در وضعیت مساعدی قرار داشتیم. در بازی‌هایی که میهمان بودیم آسودگی خاطر داشتیم که محل استقرار و وضعیت تغذیه‌مان مشکلی ندارد. در میزبانی هم چیزی برای رقبا کم نگذاشتیم. در ایران فراهم کردن توپ بدمینتون بسیار مشکل است چون مصرف فراوانی دارد. جالب است بدانید بیشترین واردات ورزشی به کشور همین توپ بدمینتون است اما خدا را شکر ما دغدغه توپ نداشتیم.

بازیکن تیم رعد پدافند هوایی قم همچنین بیان داشت: تیم شهربابک ۲ باخت داشت و ما سه باخت. به خاطر یک بازی رتبه دوم به ما رسید. اگر کمی اردوها را زودتر آغاز می‌کردیم و در بخش دوبلزودتر به هماهنگی و ارنج مناسب می‌رسیدیم می توانستیم قهرمان شویم. رفته رفته شرایط ما بهتر و بهتر شد و بعد از سه باختی که آوردیم دیگر به هیچ تیمی امتیاز ندادیم و با قدرت رقبا را از پیش رو برداشتیم.

شهبازی: می‌خواستم قید بدمینتون را بزنم/ رعد بدشانسی آورد وگرنه بازهم قهرمان می‌شدیم

وی همچنین تصریح کرد: ۲ سال است که رعد در لیگ بدمینتون تیم‌داری می‌کند. سال قبل یک باخت داشتیم و امسال هم می‌توانستیم رتبه نخست را مال خود کنیم. در بازی رفت با فاصله نزدیک به تیم شهربابک باختیم اما در دور برگشت آنها را چهار بر یک مغلوب کردیم و حتی می‌توانستیم پنج بر صفر به پیروزی برسیم. حیف شد که اول نشدیم. ما نفرات خوبی در تیم خود داشتیم. محمد پایروند یک ماه پیش در مسابقات برترین‌های ایران مقام نخست را به دست آورد و در کنار ما بود. در بخش دوبل هم نفر اول رنکینگ را همراه خود داشتیم. 

شهبازی درباره عملکرد خودش در این دوره از مسابقات گفت: خدا را شکر آمادگی خیلی خوبی داشتم. در قسمت تک نفره فقط یک شکست داشتم. آن روز روز بسیار عجیبی بود و سرماخورده بودم و بازی‌ام نگرفت. در بقیه بازی‌ها اما تقریبا به جز یک یا ۲ مسابقه همه را ۲ گیمه تمام کردم. جا دارد همین جا از سرهنگ صانعی تشکر کنم. ایشان به عنوان مدیرعامل باشگاه رعد پدافند شرایطی را به وجود آوردند که ما ورزشکارانِ سرباز بتوانیم بدون مشکل حرفه‌ی خود را هم ادامه دهیم. اگر این تیم نبود باید قید ورزش را می‌زدم چون حدود ۱۸ تا ۲۱ ماه از زندگی‌ام باید در پادگان می‌گذشت و به کلی از بدمینتون دور می‌شدم. این حرکت بسیار خوبیست که ورزشکاران بتوانند در کنار خدمت سربازی ورزش حرفه‌ای خود را هم ادامه دهند.

وی درباره برگزاری مسابقات جام فجر اذعان داشت: از جمعه یعنی یکم بهمن‌ماه اردوها شروع می‌شود و باید به مدت ۱۱ روز به سمنان برویم. سپس از ۱۱ تا ۲۲ بهمن در شیرایز خواهیم بود. مسابقات جام بین‌المللی فجر از نوزدهم بهمن آغاز می‌شود. ۱۶۳ بازیکن از کشورهای مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند. پنج بازیکن با رنکینگ زیر ۱۰۰ به شیراز می‌آیند. اسپانیا، اندونزی، مالزی، استرالیا، آذربایجان، کانادا، آمریکا و ... در این جام نماینده دارند. کارمان بسیار سخت است.

بازیکن تیم ملی بدمینتون کشورمان در پایان درباره هدفش در تورنمنت جام فجر گفت: باید ببینیم جدول مسابقات به چه ترتیبی خواهد بود. احتمالا یک هفته مانده به آغاز از این مساله باخبر می‌شویم. تمام سعی خودم را می‌کنم که بهترین عملکرد را برای کشورم داشته باشم. در دور قبلی مسابقات تا یک هشتم نهایی بالا آمدم و به حریف بلژیکی باختم که رنک ۷۵ را دارد. او امسال نیز به شیراز می‌آید و برنامه‌ی خاصی برای رویارویی با او دارم. برای کسب مدال کم نخواهم گذاشت.

شهبازی: می‌خواستم قید بدمینتون را بزنم/ رعد بدشانسی آورد وگرنه بازهم قهرمان می‌شدیم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha