۳۵ میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری مصوب سفر رئیس جمهور به اردبیل ابلاغ شد

اردبیل-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:۳۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به اردبیل برای حوزه آبخیزداری استان مصوب شده بود که تخصیص آن ابلاغ شد.

محمود قلی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل پروژه‌های پیشران در بخش آبخیزداری پیشنهاد شد و بعد از سفر  این پروژه ها در کارگروه‌های تخصصی مطرح و به تصویب رسید.

وی اظهار کرد:بعد از پیگیری‌های استاندار اردبیل و معاونت عمرانی استاندار در مرحله اول ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارت مصوب سفر دریافت شد که  در ۱۳ حوزه آبخیز جدید ،چهار حوزه مطالعاتی و ۲ پروژه نیمه‌تمام هزینه می‌شود و ۱۵ میلیارد تومان دیگر هم بعد از ابلاغ در پروژه‌های دیگر شهرستان‌ها هزینه خواهد شد.

قلی زاده گفت: با اختصاص و ابلاغ ۳۵میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور ۱۹ پروژه آبخیزداری در استان  ،۲ پروژه در اردبیل،سه پروژه در نمین،۲ پروژه در مشگین شهر،سه پروژه در خلخال،یک پروژه در کوثر ،چهار پروژه مطالعاتی در کوثر،نیر،خلخال و اردبیل و ۲ پروژه نیمه تمام در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد:پروژه‌های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

قلی‌زاده ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیزداری استان است.

وی افزود:از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

قلی زاده از رفع تصرف ۱۷ هکتار اراضی ملی در این استان خبر داد و گفت:با صدور حکم رفع تصرف توسط دستگاه قضایی استان ۱۷ هکتار از اراضی ملی  در روستای صومعه شهرستان اردبیل از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خارج و به بیت‌المال باز گردانده شد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند افزود:نسبت به سنوات گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha