۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 935
کد خبر: 84616401
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توسعه کرمانشاه نیازمند نهضت جهادی و انقلابی است

کرمانشاه - ایرنا - عضو خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه گفت: توسعه این استان نیازمند نهضت جهادی، انقلابی و ملی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیاسی مجمع نمایندگان استان، تعامل ویژه با مرکز، استفاده از توانمندی همه دستگاه‌ها و پیاده‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی با گردش نخبگانی است.

«مظفر کماندار» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باید با نگاه توسعه محوری و ارتقای جایگاه استان منطبق بر استانداردها و معیارهای عملکردی تلاش کرد سپس راهکارهای متناسب با اقلیم و فرهنگ بومی را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود پیدا کرد تا مهاجرت و ناهنجاری ها را کاهش داد.

او افزود: می‌توان با بکارگیری افراد توانمند، اندیشمند، دلسوز و برقراری عدالت اجتماعی و تفاهم و همدلی، آفت واگرایی، حاشیه و تنش را به فرصت همگرایی و وحدت (اقوام، فرهنگ و مذهب) تغییر داد و ظرفیت‌هایی براساس فرهنگ و تبدیل به دانش برای افزایش و تولید ثروت، بوجود آورد.

کماندار خطاب به مسوولان استان کرمانشاه اظهار کرد: باید برای نیروی انسانی با ارزشی که در استان هست، برنامه مدون داشته باشیم و نسبت به خطر مهاجرت بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم چنانچه تدوین سیاست جمعیتی به صورت علمی، یک نیاز مهم و وظیفه ای در مقابل نسل آینده است.

عضو خانه نخبگان بسیج، نخبگان با بیان اینکه تاکنون در استان کرمانشاه نسبت به سایر استان ها از ظرفیت سرمایه گذاران اقتصادی استفاده نشده است، افزود: باید بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران واقعی که به صورت علمی و میدانی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند، با رعایت منافع طرفین به صورت عادلانه و قانونی و توجه به مولفه های فرهنگی و سیاسی فراهم شود؛ در ادامه نیز برای تحول ‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران قدر و دارای اهلیت (قانونی، حقوقی و سیاسی) هستیم.

کماندار، همچنین خواستار توجه ویژه استاندار جدید کرمانشاه به اهمیت سرمایه انسانی و تعلیم و تربیت صحیح آن بویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه های استان شد و گفت: با منابع انسانی غیرماهر و غیرمتخصص نمی توان مسیر توسعه را پیمود و توسعه نیافتگی استان، وابستگی بـه مدیریت سرمایه داری و خمودگی ملت و کشور را در بعد اقتصاد و اقتدار بدنبال خواهد داشت.

این صاحبنظر مدیریت شهری با اشاره به مشکلات و عقب ماندگی های کلانشهر کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه شهری است با تنوع خاص اقلیم، فرهنگ و مذهب و این فرصت ها و موهبتی الهی برای کاهش واگرایی در استان است که باید با تلاش مضاعف و همدلی تمام اقشار جامعه، از ظرفیت و پتانسیل اندیشه‌ها و نظرات نخبگانی با نگاه توسعه محور و آینده نگر بهره‌ گرفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha