هلال‌احمر تکاب به ۲۴ دستگاه خودرو امدادرسانی شبانه کرد

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر تکاب گفت: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان شب گذشته به ۲۴ خودرو گرفتار در گردنه برفی و کولاکی "مایین‌بلاغ" محور تکاب - شاهیندژ امدادرسانی کردند.

جعفر سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها که بیش از ۶۰ نفر سرنشین داشتند در هوای برفی و کولاکی گردنه سخت‌گذر مایین‌بلاغ دچار حادثه شده و با انحراف از مسیر قادر به تردد نبودند.

وی بیان‌ کرد: امدادگران این پایگاه به مدت ۶ ساعت به این خودروها امدادرسانی و آنها را به زنجیرچرخ مجهز کردند.

رییس هلال احمر تکاب اظهار داشت: امدادگران پس از بستن زنجیرچرخ خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، بین مسافران و رانندگان آنها نیز اقلام زیستی، خرما و آب معدنی توزیع کرده و آنان بدون حادثه به مسیر خود از گردنه مایین‌بلاغ به سمت شهرهای تکاب و شاهیندژ ادامه‌ دادند.

سعیدی اضافه کرد: امدادگران پایگاه جاده‌ای مایین‌بلاغ تکاب از ساعت‌های اولیه بارش برف با هدف رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و امدادرسانی به سرنشینان آنها به محور تکاب - شاهیندژ و نقاط برف‌گیر و حادثه دیده اعزام شدند.

وی گفت: تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات بین شهری مایین‌بلاغ با پشتیبانی ۲ تیم امدادی از شعبه مرکزی در این محور توانستند در چندین عملیات مختلف به خودروهای گرفتار در برف با بستن زنجیر چرخ امدادرسانی کنند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر و برف‌گیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha