طرح‌های آزادراهی در استان اصفهان  سبب توسعه و سهولت حمل و نقل در مرکز کشور می شود

اصفهان- ایرنا- مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های مهم آزادراهی با محوریت اصفهان در مرکز و جنوب کشور گفت: ۶ طرح مهم توسعه آزادراهی این استان در چهار جهت جغرافیایی در آستانه اجرا قرار دارد که  سبب توسعه و سهولت حمل و نقل در مرکز کشور خواهد شد.

علیرضا صلواتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های زیربنایی استان اصفهان و پروژه‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور اظهار داشت: آزادراه اصفهان - شیراز به عنوان یکی از مهمترین آزادراه‌های کریدور شمالی – جنوبی مرکز کشور در بخش ایزدخواست تا شیراز، با پیشرفت اجرایی ۹۲ درصد، وضعیت مناسبی دارد و در صورت تأمین بخش‌های باقیمانده بودجه مورد نظر، تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه بخش اصفهان تا ایزدخواست این طرح نیز در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد، ادامه داد: با ورود سرمایه‌گذار به این پروژه مهم، زمینه آغازعملیات اجرایی آن را هرچه سریعتر فراهم خواهد شد و با تکمیل آن، اتصال اصفهان تا شیراز به صورت آزادراهی فراهم می‌شود.
مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه فعالیت‌های مقدماتی برای تکمیل بخش پایانی آزادراه کنارگذر غربی اصفهان نیز صورت گرفته است ، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، بخش پایانی این آزادراه که از میدان شهدای کرکوند شهرستان مبارکه آغاز شده و به جاده مبارکه - بروجن می‌رسد در ماه‌های آینده، وارد بخش اجرایی خواهد شد.
وی افزود:مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است و به دنبال آن هستیم که هرچه سریعتر، فعالیت اجرایی طرح را به منظور تکمیل کنارگذر غربی اصفهان اجرایی کنیم.
صلواتی گفت: کارخانه های ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه،  سیمان سپاهان،  سیمان اصفهان، پلی اکریل از ذینفعان اصلی این پروژه مهم آزادراهی به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان آبان سال گذشته به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تصریح کرد: در تلاش هستیم که قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان را در مدت کوتاهی تکمیل کرده و با رعایت موارد محیط زیستی و دریافت مجوز زیست‌محیطی، به تکمیل برسانیم.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: این قطعه به طول ۳۰ کیلومتر در ۶ خط رفت و برگشتی طراحی شده است و با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی سازمان همیاری شهرداری اصفهان و ۳۰ درصدی شرکت ساخت و توسعه از مسیر پل بزرگراه اصفهان – نائین تا سه‌راهی مبارکه انجام می‌شود.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص آزادراه اصفهان- فلاورجان- نجف آباد بیان کرد: این آزادراه بین بخش‌های شرقی و غربی استان و شهر اصفهان با سطح سرویس آزادراه و تسهیل در تردد ترافیک فرامنطقه ای در این محدوده اجرا می‌شود و با اجرای آن، زمینه توسعه هرچه بیشتر استان فراهم خواهد شد.

صلواتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص رینگ حفاظتی کلان شهر اصفهان گفت: این آزادراه به طول ۷۸ کیلومتر در حال طراحی است و بخش‌هایی از آن اجرایی شده است اما با توجه به مسائلی که در زمینه مجوزهای و فرایندهای قانونی آن وجود داشت، وزارت راه و شهرسازی به پروژه ورود کرد تا تسهیل مجوزات قانونی آن را فراهم کند و با سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان انجام خواهد شد.
وی از آخرین وضعیت آزادراه نطنز- نایین- اردکان- مهریز- انار گفت و افزود: آزادراه نطنز- انار  به طول تقریبی ۴۸۳ کیلومتر بخشی از مسیر دسترسی کریدور شمال – کشور جنوب به شمار می‌رود که در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان واقع شده است.  
مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور تصریح کرد: هم اینک این به صورت بزرگراه در حال بهره‌برداری است که با توجه به ظرفیت بالقوه و نیز تردد قابل­ توجه نیاز به مطالعات افزایش ظرفیت و تبدیل به آزادراه دارد.
وی از اجرای دو پروژه مهم برای مردم شهرستان کاشان و منطقه شمال استان خبر داد و افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح آزادراه کاشان-قم و مسیر قمصر-کاشان و اصلاح نقطه تبادل راوند در محل تلاقی اصفهان- قم و کاشان- اردهال نیز از جمله پروژه‌های مهم این بخش به شمار می‌روند که با اجرای آنها، توسعه منطقه شمال کشور افزایش پیدا کرده و دسترسی مردم کاشان و شمال استان به آزادراه اصفهان – تهران تسهیل خواهد شد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha