امدادگران هلال احمر میاندوآب ۱۲۶ خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کردند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر میاندوآب گفت: امدادگران این اداره طی شبانه روز گذشته توانستند ۱۲۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک محورهای ارتباطی این شهرستان را رهاسازی کنند.

نادر افشارلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲۰ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در کولاک محورهای مواصلاتی این شهرستان در مسجد النبی کارخانه قند میاندوآب اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه به این مسافران توسط امدادگران هلال احمر میاندوآب پتو و سایر اقلام داده شد، افزود: همچنین با ارسال اقلام خوراکی شامل جیره خشک و انواع کنسرو به مسافران یک دستگاه اتوبوس گرفتار شده در برف و کولاک مسیر بین سه راه "ترشکان" و سه راهی "دارلک" در محور میاندوآب - ارومیه نیز به همراه یک اکیپ امدادی توسط هلال احمر این شهرستان امدادرسانی شد.

وی اضافه کرد: ۲ اکیپ امدادی به صورت همزمان در روز گذشته در محورهای میاندوآب- شاهین دژ در محدوده روستای "پارالار" و محور میاندوآب- مهاباد در برده‌شان خودروهای در راه مانده و گرفتار در کولاک را رهاسازی و امدادرسانی کردند.

رییس هلال احمر میاندوآب ادامه داد: امدادرسانی و بستن زنجیر چرخ توسط امدادگران هلال احمر این شهرستان در محورهای میاندوآب - مهاباد و میاندوآب- شاهین دژ از دیگر خدمات هلال احمر میاندوآب به مردم و مسافران بود.

افشارلو اظهار داشت: همچنین با تلاش امدادگران در جاده مهاباد به طرف میاندوآب سه دستگاه کشنده تریلر که در مسیر متوقف و مسیر را مسدود کرده بودند امدادرسانی و عملیات آزادسازی برای این خودروهای سنگین انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم و رانندگان توصیه های ایمنی را جدی بگیرند افزود:رانندگان به دلیل یخبندان از تردد غیرضروری و شبانه نیز خودداری کرده و زنجیر چرخ و لباس گرم به همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش برف که از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده  و تاکنون هم ادامه دارد، موجب تعطیلی مدارس نیز شده‌ و تردد خودروها را در محورهای برون شهری استان با مشکلاتی مواجه کرده است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های سردسیر کشور به شمار می‌رود و حدود پنج ماه از سال هوا در این استان کوهستانی سرد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha