شمار جوازهای تاسیس واحدهای تولیدی استان مرکزی امسال ۳۰۹ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۷۴ فقره جواز تاسیس واحد تولیدی با میزان سرمایه‌گذاری ۳۴۶ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال تا پایان آذرماه امسال در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰۹ درصد افزایش داشته است.

«سعید جعفری کرهرودی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شمار فرصت شغلی جوازهای تاسیس استان مرکزی در سال جاری نیز ۱۸ هزار و ۹۹۶ مورد است که نسبت به سال گذشته با ۱۲ هزار و ۱۴۸ فرصت، بیش از ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زرندیه و اراک با ۱۵۶ و ۱۵۴ جواز تاسیس بیشترین و شهرستان‌های آشتیان و تفرش با سه و چهار جواز تاسیس کمترین امتیاز را در شاخص مذکور دارند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۴۱۵ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۵۲۱ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان وجود دارد که شمار قابل توجهی از آنها فعالیت ساخت را آغاز و برخی نیز پیشرفت‌های فیزیکی بالایی دارند.

جعفری کرهرودی اظهار داشت: ۲۶۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار ریال نیز امسال در استان مرکزی صادر شد که در صورت تحقق این مهم، سه هزار و ۴۰۳  فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مجموع سرمایه‌گذاری با توجه پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی ۴۱ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha