۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84614011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاس: مذاکرات ارمنستان و ترکیه برای حل نقاط اختلاف ادامه می‌یابد

تهران – ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که نمایندگان دولت‌های ارمنستان و ترکیه برای نخستین بار در مسکو دیدار کرده و با انجام گفت‌وگوهای سازنده موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی تاس نوشت که «روبِن روبینیان»، نماینده ویژه ارمنستان و «سردار کیلیک» همتای ترکیه‌ای وی روز جمعه (۲۴ دی) در مسکو دیدار کرده و توافق کردند تا برای شناسایی نقاط مورد توافق، گفت‌وگوهایی سازنده و به دور از سیاست زدگی در پیش گیرند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: طرفین آمادگی خود را برای انجام گفت‌وگوی سازنده و عاری از سیاست زدگی در فضایی صریح و با اراده دستیابی به نتایج عملی با حرکت گام‌به‌گام از موضوعات ساده به سوی موضوعات پیچیده نشان دادند. توافق شد که گفت‌وگوها برای یافتن نقاط مورد توافق که به سود مردم دو کشور و ثبات و رفاه اقتصادی منطقه باشد، ادامه یابد.

به نوشته تاس، گفت‌وگوهای ارمنستان و ترکیه به ابتکار آندری رودِنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه انجام شد.

ساعاتی پیش از برگزاری این دیدار، سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در کنفرانسی خبری از برگزاری این دیدار استقبال کرد و گفت: نقش ما کمک به برقراری گفت‌وگوی مستقیم است و امیدوارم که موفقیت‌آمیز باشد.

به نوشه تاس، ارمنستان و ترکیه با وجود مرز مشترک روابط دیپلماتیک ندارند. در سال ۲۰۰۹ وزیران امور خارجه دو کشور در زوریخ سوئیس دیدار کرده و پروتکل‌هایی را در مورد برقراری روابط دیپلماتیک و اصول روابط دوجانبه امضا کردند.

با این حال ارمنستان در ۱ مارس ۲۰۱۸ این اسناد را که هرگز به تصویب مجالس دو کشور نرسیده بود، ملغی کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha