۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84613765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جرایم فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد افرایش یافت

شهرکرد - ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه استفاده از فضای مجازی ، گفت: جرایم فضای مجازی در استان ۲۰ درصد افزایش داشته است .

سرهنگ مرتضی عسگری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از آغاز پویش مردمی کودکان سایبری در استان همزمان با سراسر کشور از روز ۲۵ دی خبر داد و گفت: این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان اجرا می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش جرایم کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ،کارگاه‌های آموزشی در بستر شبکه شاد و همچنین به صورت حضوری و چهره به چهره با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای آموزش دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان در سالجاری برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی و بحث پیشگیری از وقوع جرایم، محتواهای آموزشی در درگاه پلیس فتا و همچنین سایر درگاه‌های آموزشی در قالب انیمیشن، موشن گرافی، عکس نوشته تهیه شده است ، تا جرایم فضای مجازی مرتبط با دانش‌آموزان کم شود.

عسگری به برخی شیطنت های دانش‌آموزان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این تخلفات با میانجی‌گیری آموزش و پرورش ،پلیس فتا و مقامات قضایی رفع شد و برای دانش‌آموزان پرونده تخلف تشکیل نشده و این دانش‌آموزان مورد آموزش و مشاوره قرار گرفتند تا به مسیر درست برگردانده شوند.

وی گفت: پویش کودکان سایبری با هدف افزایش آگاه اجتماعی، نحوه صحیح استفاده کودکان از فضای مجازی با هدف پیشگیری از آسیب ناشی از استفاده ناصحیح کودکان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتالی بین کودکان و والدین، کودکان و اعتیاد اینترنتی، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی به مدت یک هفته با ارائه محتواهای آموزشی در رسانه‌های نوین و آموزش حضوی درمدارس و محیط‌های مختلف در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی یک مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش فرصت‌ها و کاهش خطرات استفاده از فضای مجازی برای کودکان و خانواده‌ها با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در راستای ارتقاء مهارت موثر خانواده‌ها در فضای مجازی و ایجاد محیط ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این پویش خانواده‌ها با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری در سایت پلیس فتا به راهکارها و اقدامات لازم برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی دست پیدا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha