شهرهای استان سمنان با ۱۶۰ طرح در دوره آینده نامزد پایتختی کتاب هستند

سمنان- ایرنا- مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان گفت: نامزدی شهرهای استان برای معرفی به عنوان پایتخت کتاب در دوره آینده، با چشم‌انداز ۱۶۰ برنامه، از رویکردهای این دبیرخانه است.

به گزارش ایرنا، رضا شمس‌خانی روز شنبه در نشست با معاونان اداره کل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل با اشاره به برتر شناخته شدن دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان در کشور گفت: برنامه این دبیرخانه در خصوص نامزد شدن شهرهای مختلف استان سمنان در دوره آینده جشنواره پایتخت کتاب است.

وی بیان کرد: جشنواره پایتخت کتاب نگاه شهری دارد و هدف گیری دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی در استان سمنان، مشارکت دادن هشت شهر مرکز شهرستان در این استان در جشنواره پایتخت کتاب است.

شمس خانی، با تاکید بر لزوم همکاری روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مشارکت نهادهای مردمی و اداری شهرستانهای برای رسیدن به موفقیت در این عرصه، اضافه کرد: بر اساس تجربه، رقابت در انتخاب شهری به عنوان پایتخت کتاب بر اساس طرح ها است و هر شهرستان باید ۲۰ طرح در این خصوص آماده و ارائه دهد.

وی، با اعلام همکاری با شهرستانهای مختلف برای حضور پررنگ در جشنواره آینده پایتخت کتاب گفت: در مجموع بیش از ۱۶۰ طرح باید در این خصوص تدوین و ارائه شود و دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی استان سمنان آماده برگزاری نشست های لازم و انجام کمک و مشورت های لازم برای تهیه این طرحها است.

مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان تصریح کرد: طرح هایی در این جشنواره مورد استقبال قرار می گیرد که نوآورانه و مطابق با ظرفیت های و بومیت هر منطقه باشد.

وی یادآور شد: سخن گفتن در خصوص کتاب، سخن گفتن از سرنوشت یک کشور است و اهمیت کتاب و توسعه مطالعه و کتابخوانی در جامعه آنچنان است که ترویج این مساله در حقیقت توجه به سرنوشت و توسعه کشور است.

سمنان در دوره قبل جشنواره پایتخت کتاب ایران موفق شد برای اولین بار در فهرست پنج شهر خلاق کتاب ایران قرار گیرد. در نهایت سنندج به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران انتخاب و از سمنان برای تلاش و طرح‌های مطلوب در این زمینه تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha