۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84612730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در برخی محورهای گیلان به ۳۰ سانتیمتر رسید

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آغاز بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در مناطق کوهستانی استان از بامداد امروز جمعه گفت: ارتفاع برف در محورهای اسالم - خلخال و پونل - خلخال به ۳۰ سانتیمتر رسیده است و مردم در چنین شرایط جوی از ترددهای غیر ضروری در راهها بپرهیزند.

فریبرز مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به غیر از محور پونل- خلخال که بدلیل نبود ایمنی کافی بسته شده است ، در حال حاضر سایر محورهای استان باز و تردد در آنها برقرار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای کوهستانی دیلمان ،رودبار، املش، رودسر، آستارا، اسالم خلخال و پونل خلخال شاهد بارش برف هستند ، گفت: ارتفاع برف در محورهای اسالم خلخال و پونل خلخال بین ۲۵تا ۳۰ سانتیمتر،محور سیاهکل-دیلمان پنج سانتیمتر  و محور ماسال - گیلوان ،بلوردکان - خصیب دشت،حشمت آباد - قوشه لانه  و بهارستان آقچای در حد سفیدپوش رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: مابقی محورهای استان هم بارانی ولی جاده های استان لغزنده است؛ بنابراین رانندگان باید بیش از پیش احتیاط داشته باشند و سرعت مطمئن و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

مرادی خاطر نشان کرد: هم اینک تردددر محورهای کوهستانی فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است ولی رانندگان باید در چنین شرایطی برای تردد در هر محوری تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

وی گفت: در صورت ضرورت تردد در راهها، رانندگان همچنین قبل از حرکت خودروی خود را کنترل کرده و از داشتن سوخت کافی نیز مطمئن باشند و تجهیزات زمستانه مثل جیره خشک و لباس گرم همراه خود داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: شهروندان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده ها قبل از تردد در راههای استان به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که آسمان استان برای روز جمعه میزبان سامانه بارشی است که علاوه بر بارش باران و برف، کاهش حدود ۱۵ درجه سانتیگرادی دما را نیز به همراه خواهد داشت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha