بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد - ایرنا- انهدام باند غارتگر میراث فرهنگی در تربت‌حیدریه و مصدوم شدن ۷ نفر در یک سانحه رانندگی در گناباد از جمله عناوین اخبار کوتاه استان خراسان رضوی در روز پنجشنبه است.

تربت‌حیدریه - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از دستگیری اعضای یک باند حفار غیرمجاز در تربت‌حیدریه خبر و ادامه داد: هفت عضو این باند غارتگر پیرو گزارش انجمن های میراث‌ فرهنگی آن شهرستان در حین عملیات غیرمجاز حفاری دستگیر شدند. سرهنگ محمدعلی مدیر در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجرمان که یکی از آنها از اتباع افغانستان است به همراه ابزار و ادوات حفاری تحویل مرجع قضایی شده‌اند. بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌ قصد کسب اموال تاریخی و فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب چنین اقدامی مستوجب مجازات ۶ ماه تا سه سال حبس، ضبط‌ اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌ فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت است.

گناباد - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بر اثر سانحه رانندگی در این شهرستان روز پنجشنبه هفت نفر مصدوم شدند. دکتر امین زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال اعلام برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری در کیلومتر ۱۰ محور گناباد به شهر روشناوند، سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه هفت نفر مصدوم شده بودند که بعد از دریافت مراقبتهای اولیه به بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال یافتند. شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژآنس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند. مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کاشمر - نخستین یادواره شهدای نوجوان زیر ۱۵ سال شهرستان کاشمر برگزار شد. یکی از راویان دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب در این آیین اظهار داشت: در عرصه فرهنگی نیازمند انقلاب و دگرگونی هستیم. علیرضا دلبریان، افزود: متاسفانه اکثریت یادواره‌های شهدا کلیشه‌ای شده‌اند و صرفاً به برگزاری یک همایش و گزارش و صحبت ختم می‌شود، در صورتی که این مراسم باید گفت و گو محور باشد. وی افزود: یادواره‌های شهدا نباید فقط به سخنرانی خلاصه شود بلکه باید گفت و گو محور باشد، جوانان در یادواره شهدا باید انتقاد و سؤال کنند نه اینکه فقط شنونده باشند در غیر این صورت به اهداف نخواهیم رسید. وی با تاکید بر اینکه مساجد، هیات ها، حسینیه‌ها و امامزادگان باید مرکز فعالیت فرهنگی به معنای واقعی کلمه باشند، تصریح کرد: هیچ گاه نتوانسته‌ایم به جوانان امید بدهیم. در پایان این مراسم از خانواده شهدای نوجوان شهرستان کاشمر تجلیل شد. شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد در دوران دفاع مقدس هزار شهید تقدیم کرده است و ۲ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha