بنیاد علوی کمک نقدی و سیمان رایگان به سیل‌زدگان جنوب فارس می‌دهد

لارستان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد با درخواست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و تاکید رئیس بنیاد مستضعفان برای کمک به سیل زدگان و مردم آسیب دیده، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده است که در اختیار شهرستان های سیل زده فارس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، وحید خاوئی چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده لارستان فارس اظهار داشت: بنیاد علوی بر اساس درخواست بنیاد مسکن انقللاب اسلامی برای هر منزل مسکونی تخریبی حدود ۱۰ تُن و برای واحدهای تعمیری نیز ۲ تُن سیمان رایگان در اختیار سیل زدگان این استان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این بنیاد در زمینه تامین اسباب و اثاثیه منازل درگیر سیل و واحدهای تخریبی نیز بسته های حمایتی پیش بینی کرده و با تشخیص استانداری، فرمانداری ها و سایر نهادهای حمایتی  بخشی از آنها را همچون فرش، بخاری، یخچال و سایر لوازم خانگی مورد نیاز خانواده ها را تامین خواهد کرد.

او گفت: سقف مشخصی در این راستا پیش بینی نشده و بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان کشور، با تمام توان آماده همکاری با خانواده های سیل زده و مسئولان اجرایی استان است.

مدیرعامل بنیاد علوی همچنین گفت: تاکنون و از زمان وقوع سیل بیش از پنج هزار بسته معیشتی به مناطق سیل زده استان فارس در اختیار گروه های جهادی، سپاه، و نهادهای حمایتی قرار گرفته و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد از این بسته ها بین خانواده ها توزیع شده است.

او یادآور شد: همچنن این بنیاد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان و خسارت دیدگان از سیل، وام کم بهره اشتغالزایی در قالب وام های مشاغل کوچک و زودبازده می‌دهد.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی و شرقی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

بارش های سیل آسا همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha