۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84610787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ و میر پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84610787
مرگ و میر پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

تهران-ایرنا- تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از ۴۵۰ مامور پلیس آمریکا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ یا حین انجام وظیفه در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده اند که بیشترین تلفات پلیس در طول تاریخ این کشور بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت: گزارش تحقیقاتی بنیاد یادبود ماموران پلیس نشان می دهد که مرگ ۴۵۸ مامور پلیس آمریکا که در اثر ابتلا به کرونا یا انجام وظیفه جان خود را در سال ۲۰۲۱ از دست داده اند، ۵۵ درصد بیشتر از شمار جان باختگان پلیس در سال ۲۰۲۰ است.

در این سال (۲۰۲۰)  ۲۹۵ مامور پلیس به دلیل کرونا یا مخاطرات شغلی جان باختند.

آمار جدید، رکورد تازه ای را نسبت به بالاترین آمار جان باختگان ثبت شده در طول تاریخ آمریکا نشان می دهد که به سال ۱۹۳۰ میلادی با ۳۱۲ پلیس جان باخته در حین ماموریت، مربوط بوده است.

علت اصلی مرگ نیروهای پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱ ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده است که جان ۳۰۱ افسر پلیس را گرفت و دو سوم مجموع جان باختگان پلیس در این سال را تشکیل داد.

این رقم دو برابر دو عامل دیگر مرگ و میر پلیس شامل «جرائم جنایی» (۸۴ مورد) و «حمل سلاح» (۶۲ مورد) بوده است.

بر اساس گزارش های نهادهای فدرال، ایالتی و محلی، آمار مرگ و میر نیروهای پلیس ناشی از ابتلا به کرونا به ویژه مربوط به افسرانی است که در حین انجام وظیفه، در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اند.

در این گزارش پیش بینی شده با توجه به ادامه همه گیری کرونا، ماموران پلیس بیشتری در معرض خطر ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن قرار گیرند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۵ مامور پلیس آمریکا در نتیجه ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

این گزارش همچنین نشان داد اکثریت ۴۵۸ پلیسی که در سال ۲۰۲۱ جان باخته اند در ایالت های شلوغ و پرتردد آمریکاشامل تگزاس، فلوریدا، جورجیا، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و تنسی در حال انجام ماموریت بوده اند.

آمار مرگ و میر پلیس در شرایطی است که آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل رفتارهای تبعیض آمیز و بی عدالتی به ویژه در مقابل رنگین پوستان صحنه اعتراضات گسترده به عملکرد پلیس بوده است.

مرگ تعدادی از سیاه پوستان از جمله جورج فلوید در آمریکا مخالفت ها با خشونت پلیس را برانگیخت و صدای منتقدان به نقض حقوق برابر و عدالت اجتماعی و مقابله با تبعیض و خشونت را در آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha