۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 84610752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از رفع تصرف ۱۷ هکتار اراضی ملی در این استان خبر داد.

محمود قلی‌زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: با صدور حکم رفع تصرف توسط دستگاه قضایی استان ۱۷ هکتار از اراضی ملی  در روستای صومعه شهرستان اردبیل از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خارج و به بیت‌المال باز گردانده شد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند افزود:نسبت به سنوات گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در مناطق قشلاقی تخریب‌ها نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، اضافه کرد: تخریب در مراتع ییلاقی صورت نمی‌گیرد و فقط مربوط به عایت نشدن میزان دام مجاز در مراتع از سوی دامداران است که پوشش گیاهی را از بین می‌برد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل  گفت:در یگان حفاظت این اداره کل  ۹۸ نیروی حفاظتی فعال هستند که وظیفه  حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را برعهده دارند.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha