اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بستک آغار شد

بندرعباس- ایرنا- سرپرست فرمانداری بستک گفت: به دنبال شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان آغاز شد.

ولی بستان عصر سه‌شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت مقابله با کرونای شهرستان بستک افزود: در این نشست مصوب شد شهرداری‌ها و دهیاری ها تا اطلاع بعدی اماکن تفریحی مانند پارک‌ها و بوستان‌های شهری و روستایی را که سبب تجمع افراد می‌شود، تعطیل کنند.
 وی بیان داشت: همچنین از بخشداران خواسته شده است در هماهنگی با امامان جمعه، مدیران آموزش و پرورش و دهیاران روستاهای درگیر مانند «بست قلات»، «کوخرد»، «زنگارد» و «گریند» نمازهای جماعت و جمعه به مدت ۲ هفته در مساجد برگزار نشود و مدرسه نیز در این مدت ۱۴ روز به صورت غیرحضوری باشد.
رییس ستاد کرونای شهرستان بستک اظهارداشت: همچنین در این مدت از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع مانند جشن عروسی، مجلس ختم و برگزاری جشنواره ها خودداری شود و فعالیت همه رستوران‌ها و کبابی‌ها تا اطلاع بعدی باید به صورت بیرون بر باشد.
بستان ادامه داد: تمام مسابقه‌های ورزشی رسمی و دوستانه شهرستان بستک نیز به مدت ۲ هفته لغو شود و مسابقه‌های استانی نیز بدون حضور تماشاگر برگزار شود.  
وی همچنین بر لزوم تشدید نظارت‌های بازرسان بهداشتی، نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه اصناف شهرستان تاکید کرد.
 حمدان فیروزی مدیر شبکه بهداشت و درمان بستک نیز در این نشست با اشاره به افزایش مبتلایان سویه جدید ویروس کرونا «اومیکرون»، خواستار رعایت محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح شهرستان شد.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت هرمزگان رتبه اول شناسایی سویه اومیکرون در کشور است و تاکنون ۱۲۲ مورد مثبت سویه اومیکرون در این استان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha