معاون وزیر جهاد کشاورزی: تعاون روستایی آماده اجرای حذف ارز ترجیحی در کشور است

ارومیه-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه برای رویارویی با تبعات حذف ارز ترجیحی از آمادگی لازم برخوردار هستیم، گفت: باید تلاش کرد تا تبعات این سیاست به حداقل رسیده و از یک موضوع اجتناب ناپذیر به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قادری فر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: سازمان تعاون روستایی یک شبکه بزرگ اجتماعی کشاورزی در ایران است که با هدف تنظیم بازار و هوشمندسازی در توزیع گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه این سازمان با عمر ۶۰ ساله خود در شرایطی فرسوده قرار دارد اظهار داشت: مهمترین دلیل فرسودگی آن این امر است که با گذشت  زمان حرکت به سمت فن آوری و پیشرفت در این بخش مغفول بوده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و استرالیا شاید با صنعت خودرو سازی در جهان مطرح باشند ولی بزرگترین مزیت رقابتی آنها اتحادیه های کشاورزی و تعاونی آنها است که این امر نشان می دهد در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن عملکرد مطلوبی داشتند.

قادری فر تاکید کرد: این در حالی است که تعاونی های سنتی ما با همان نظام دهه ۵۰ اداره می شود و برای تحول در آن به نوآوری در این بخش نیاز شدید وجود دارد.

وی افزود: برای بازگرداندن دوران شکوه و رونق به شبکه تعاونی های کشور باید از کمک نخبگان و دانشگاهیان بهره برد تا دوباره بتوان رونق خدمت بی منت در قالب تعاونی و تشکل ها را که در دهه ۱۳۶۰ و در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم به این بخش بازگرداند.

وی با اشاره به مزیت های خوب آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی گفت: مزیت های فراسرزمینی، ملی و بین المللی از مهمترین این مزیت های این استان است که باید مورد توجه مسوولان آن قرار گرفته و از آنها به نحو شایسته ای استفاده کنند.

قادری فر اضافه کرد: با کمک نخبگان جوان این استان و با بهره گیری از مزیت های بالقوه موجود از جمله مرزها می توان در زمینه بازاریابی برای محصول سیب تولیدی این استان نیز گام های بسیار مهمی برداشت چرا که مساله بازاریابی یک مساله جدی است که باید در زمینه سیب درختی این استان حل شود.

در ادامه این جلسه از زحمات "شهریار حیدری" تقدیر و "میرجمال ساداتی" به عنوان رییس جدید سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha