شهرک صنوف مزاحم ساوه با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان ساخته می‌شود

ساوه - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: ساخت شهرک صنوف مزاحم با مشارکت بخش خصوصی و با صرف بیش از ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار هدفگذاری شده که آورده شهرداری در این طرح، زمین و ارائه خدمات عمومی است.

به گزارش ایرنا، «احمد حاج امینی» شامگاه دوشنبه در دومین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان ساوه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ساوه اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی اکتفا به درآمدهای حاصل از ارزش افزوده منطقی نیست بلکه باید در این زمینه به سمت درآمد پایدار پیش برویم که سرمایه‌گذاری و کسب عوارض از اولویت‌های شورای شهر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان تدوین شده که هشت طرح از جمله واگذاری زمین ۱۵۰ هکتاری زیتون، مجتمع تجاری شهید آوینی و شهرک صنوف مزاحم در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه عنوان کرد: قرارداد طرح شهرک صنوف مزاحم در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار منعقد شده که با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲۶ میلیارد تومان در مدت ۱۲ ماه پس از ابلاغ رسمی ساخته خواهد شد.

به گفته حاج امینی، آورده شهرداری در این پروژه زمین و ارائه خدمات آب، برق، گاز و تلفن است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با اشاره به ضرورت شفاف سازی ادامه داد: تمام مصوبات شورای اسلامی شهر که جنبه عمومی دارد همراه با آرای اعضای شورای شهر اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهروندان حق دارند نسبت به تصمیمات شورا آگاه باشند.

وی گفت: در پروژه ساختمان شیشه‌ای شاهد هدررفت بیت‌المال بودیم و اولویت شورای شهر در این زمینه واگذاری طرح است زیرا که منابع فعلی پاسخگوی تکمیل این پروژه نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه تصریح کرد: راهبرد و نقشه راه دوره ششم شورای اسلامی شهر ساوه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، نگهداری شهر و در اولویت بعدی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

حاج امینی گفت: حاشیه‌نشینی معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در پی دارد و اگر اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشود، سال آینده به جای ۲۲ نقطه، ۲۸ محله حاشیه نشین خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در زمینه رفع مشکلات حاشیه نشینی باید تمام دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشند در حالی که در دوره پنجم شورای شهر ساوه بیش از ۸۰ درصد معابر این مناطق آسفالت شدند و در دوره ششم نیز ارائه خدمات در اولویت قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه بیان کرد: پیاده راه امام خمینی (ره) ساوه در دوره چهارم شورای شهر تصویب و اجرا شد اما به دلایلی دستور جمع‌آوری این پیاده راه از سوی شورای تامین مطرح شده و سپس اداره آبفا برای اجرای فاضلاب درخواست داد و در نهایت مقرر شد سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اقدامات زیرساختی لازم در این نقطه از شهر انجام دادند.

حاج امینی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر توسط شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود، گفت: امروز مجموعه مدیریت شهری بیشتر از متولیان فرهنگی، وارد میدان ارتقای سطح فرهنگی جامعه شده است.

رشد یک هزار درصدی درآمد سازمان عمران شهرداری ساوه

در ادامه این نشست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساوه از رشد یک هزار درصدی درآمدهای سازمان عمران شهرداری خبر داد و گفت: توسعه درآمد پایدار یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری بوده که در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته شده است.

«محسن فیاضی» بیان کرد: تعامل اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرایی مربوط به منظور مطالبه گری از مسئولان استانی امری اساسی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: در دوره ششم شورای شهر، میزان بدهی شهرداری از ۱۰۰ میلیارد به ۴۰ میلیارد تومان رسید و ارتقای سطح عملکرد مجموعه مدیریت شهری در اولویت قرار دارد.

 شهرک صنوف مزاحم ساوه با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان ساخته می‌شود

بودجه فرهنگی ساوه نیاز به بازنگری دارد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساوه در این جلسه گفت: امسال ۰.۶ درصد بودجه شهری ساوه به بخش فرهنگ اختصاص یافته است که رقم بسیار ناچیزی است.

«حجت‌الاسلام سید عباس امینی» ادامه داد: به شرط تحقق، میزان بودجه فرهنگی شهر ۳.۷ میلیارد تومان خواهد بود و با این رقم نمی‌توان اقدامات موثری انجام داد.

وی ایجاد تحول اساسی در حوزه فرهنگی را از ضروریات امروز جامعه برشمرد و گفت: با توجه به توطئه‌های جدید دشمنان و هدف قرار دادن فرهنگ جامعه اسلامی، توجه به این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

ایجاد درآمد پایدار ویژه بانوان از اولویت‌های شورای شهر ساوه است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر حمایت از کارآفرینان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، ایجاد کسب و کار برای قشر ضعیف جامعه یکی از اولویت‌های شهرداری به شمار می‌رود.

«سعیده محمودی» ادامه داد: در پروژه‌های ویژه بانوان، مشارکت و نظرخواهی در دستور کار بوده تا ضمن ارائه خدمات مطلوب به بانوان شهر، از ظرفیت آنها نیز استفاده شود.

وی گفت: چندین پیشنهاد برای ایجاد درآمد پایدار ویژه بانوان در سطح شهر مطرح شد اما شیوع کرونا موجب شد این طرح‌ها اجرایی نشود که امیدواریم بستر لازم در این زمینه ایجاد شود.

شهر ۲۳۰ هزار نفری ساوه دارای ۲ منطقه شهرداری است و در شورای اسلامی این شهر نیز ۹ عضو اصلی فعالیت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha