۲۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84608826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند مالکیت ۶۸۰ هزار هکتار اراضی ملی استان اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از صدور سند مالکیت ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز سه‌شنبه در بازدید از اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: از پارسال تاکنون در مجموع ۷۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت مالکیت شده و برای ۶۸۰ هزار هکتار از این اراضی نیز سند مالکیت بنام دولت اخذ شده است.

وی با بیان اینکه با اتمام ثبت مالکیت تمامی اراضی ملی استان سنددار خواهد شد، افزود: این اقدام علاوه بر حفظ بیت المال، خدمتی ماندگار در استان اردبیل است.

او صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال را ضروری دانست و اظهار کرد: تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به اخذ سند مالکیت برای زمین‌های خود اقدام کنند.

وی خواستار تعامل و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی با اداره ثبت و اسناد استان شد و بیان کرد: با ثبت زمین و املاک دستگاه های اجرایی در طرح کادستر از تصرف اراضی ملی و دولتی توسط سودجویان و فرصت‌طلبان ممانعت خواهد شد.

وی کاهش پرونده‌های زمین‌خواری و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، ارتقای امنیت و آرامش روانی در جامعه، کاهش اشتباهات و حذف نوشتارهای دستی، عدم امکان الحاق هر گونه عملیات به متن سند، حذف فرایندهای زائد اداری، صرفه‌جویی و کاهش اتلاف وقت و راحتی و آسایش مردم را از جمله مزایای اجرای طرح کاداستر ذکر کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم، اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر کاهش هزینه ها و اتلاف وقت باعث تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز گفت: در ۹ ماه اول امسال در راستای اجرای مصوبات جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال، ۶ هزار و ۱۲۸ سند تک برگی برای ادارات و ارگان‌های دولتی استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج برابر افزایش داشته است.

رحیم محمدی با بیان اینکه طبق قانون کاداستر، همه دستگاه‌ها دولتی مکلف به همکاری در اجرای آن شده‌اند، گفت: به موجب این قانون متولیان زمین و دارندگان املاک دولتی و خصوصی مکلف هستند همه نقشه‌های املاک و اسناد قدیمی را تهیه و به اداره ثبت و اسناد تحویل دهند تا با اجرای طرح کاداستر برای آنها سند تک برگی صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha