فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نکوداشت چهار عالم دامغانی را در برنامه دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان، به همراه آیین‌های نکوداشت سه تن از علما و بزرگان شهرستان دامغان در برنامه این اداره کل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز دوشنبه در نشست با مدیر و مسوولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان افزود: طلاب حوزه های علمیه در برگزاری آیین های نکوداشت برای علما و شخصیت های دینی استان سمنان، از مخاطبان مهم این همایش ها هستند.

وی گفت: کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و نیز آیین های نکوداشت سه تن از علما و بزرگان شهرستان دامغان در برنامه برگزاری قرار دارد و طلاب حوزه های علمیه می توانند به عنوان مخاطبان اصلی، مقالات و آثار خود را به این همایش ها ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به نیابت از حوزه های علمیه این آیین ها را برگزار می کند، مشارکت و همکاری طلاب و روحانیون در برگزاری این همایش ها را خواستار شد.

فلاح، به تبصره ۱۷ قانون بودجه و اعطای اعتبارات به موسسه های فرهنگی هنری برای انجام فعالیت های مختلف اشاره کرد و گفت: این تبصره فرصت خوبی برای موسسه ها است تا از اعتبارات لازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کمیته ای متشکل از حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بررسی طرحهای ارسالی از موسسه ها فعالیت دارد، بر مشارکت و همکاری حوزه های علمیه خواهران استان سمنان برای معرفی طرحها از طریق سامانه سکو و نیز موسسه های زیر پوشش تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به گستردگی وظایف و تکالیف این اداره کل در حوزه های فرهنگی و هنری گفت: هنرمندان و فعالان رسانه ای مخاطبان اصلی این اداره کل هستند و تنوع فعالیت ها نقش و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار حساس و مهم کرده است.

در این دیدار حجت الاسلام نجم مدیر حوزه های علمیه خواهران استان و سایر مسوولان این مدیریت، دیدگاهها و فعالیت های حوزه های علمیه خواهران را در ابعاد مختلف بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha