۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 84608185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفری که کام مارگون را شیرین کرد

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 84608185
سفری که کام مارگون را شیرین کرد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به شهرستان مارگون از اختصاص بیشترین اعتبارات راه روستایی به این شهرستان خبر داد.

 مارگون را باید سرزمین طلایی نامید. همه چیز در این شهرستان کهگیلویه و بویراحمد ارزشمند  و بکر است اما ظرفیتهایش گاه به دلیل فاصله ۷۰ تا ۲۵۰ کیلومتری با یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نادیده مانده است.

در واقع این دوری از مرکز استان، استفاده از ظرفیت های ویژه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره  را برای مردم منطقه پرهزینه کرده است.

دولتها در طول سالیان تلاش های بسیاری برای خروج این منطقه از بن بست و محرومیت کرده اند اما کافی نبوده است چرا که این شهرستان و بخش هایی مانند زیلایی توجه خاصی می طلبد.

و حالا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین سفرش به شهرستان مارگون و زیلایی گوشه هایی از این تلاش ویژه دولت برای خروج این شهرستان و بخش  را از محرومیت و بن بست تشریح کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه مدیرانش برای بازدید از این بخش و رصد مشکلاتشان به زیلایی رفته است خبر از اختصاص اعتباری ویژه به این بخش داده است.

 سید علی احمد زاده  با تاکید بر اینکه اولویت زیلایی راه است، گفت:مهم ترین موضوع برای ما در زیلایی راه‌ها است و بعد از آن سایر خدمات مانند آب و برق و گاز قرار دارد.

احمدزاده از توجه ویژه به این منطقه گفت: بیشترین اعتبارات راه روستایی در کل استان کهگیلویه و بویراحمد  با ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به مارگون است که در تاریخ این شهرستان کم‌نظیر است.

وی یادآوری کرد: در سال های گذشته کل اعتبارات مارگون به هفت میلیارد نمی‌رسید در حالی که امسال این شهرستان تنها در حوزه راه ۱۱۰ میلیارد اعتبار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از جاده دلی‌گردو به شبلیز در شهرستان دنا ابراز امیدواری کرد که با اعتبارات اختصاص یافته این مسیر آسفالت شود.

البته سفر استاندار به مرکز شهرستان ختم نشد و او و تیم همراهش در ادامه به روستای پوله زیلایی رفته و با حضور در میان مردم مشکلات و دغدغه های آنها را شنیدند.

در این دیدار رودررو مردم  از نبود پزشک و ماما در منطقه زیلایی انتقاد کردند حتی خواستار جدایی از شهرستان مارگون شدند.

آنها معتقد بودند که وضعیت راه‌های روستایی موجب شده نتوانند برای انجام کارهای پزشکی به مارگون مراجعه کنند به همین دلیل خواستار الحاق به بخش پاتاوه شهرستان دنا بودند.

مردم پوله همچنین از وضعیت توزیع آرد گلایه داشتند و اینکه سهمیه آرد به دست آنها نمی‌رسد.

 همچنین آنها با اشاره به وضعیت بد سوخت، نبود گاز و کمبود نفت سفید از استاندار و مدیرکل منابع طبیعی درخواست آبگرمکن خورشیدی کردند.

شهرستان ۲۳ هزار نفری مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت های گردشگری، صنعتی، گیاهان دارویی، محصولات باغی، پرورش دام مکانی مناسب برای سرمایه گذاری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha