حدود ۸۰ درصد از مدارس کشور مقاوم است

تهران- ایرنا- مدیرکل توسعه مشارکت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه یکصد هزار مدرسه با ۵۰۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، گفت: ۸۰.۵ درصد از مدارس مقاوم است در حالی که در ۶ سال گذشته این میزان حدود ۷۰ درصد بود.

محمدعلی قورچه بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۱۰ سال اخیر با تلاش خیران و اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، طرح های ناایمن که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در استان تهران پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که حدود ۳۰ درصد از آنها نیازمند مقاوم سازی، تخریب و نوسازی است، اذعان داشت: با توجه به اینکه مهاجرپذیری در غرب تهران بیشتر است علاوه بر بحث تخریب و بازسازی، ساخت مدارس جدید در این منطقه باید جز الویت ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و استان تهران که از لحاظ فضای آموزشی جزء استان های کم برخوردار است از این سرانه پایین تر است، خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان تهران مشغول تحصیل هستند که باید توجه ویژه ای به سرانه آموزشی این استان داشت.

قورچه بیگی با بیان اینکه جمعیت کلاس های تهران ۴۴ نفر و بیش از استاندارد است اظهار داشت: باید همزمان احداث مدارس جدید و تخریب و بازسازی مدارس بخصوص در بافت مرکزی شهر مورد توجه قرار گیرد، چرا که هزینه های بالایی در بردارد و احداث آنها زمانبر است. 

 تکمیل و نوسازی سالانه ۶۰ مدرسه در استان تهران 

 به گفته مدیرکل توسعه مشارکت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هر ساله حدود ۶۰ مدرسه بزرگ در استان تهران توسط سازمان نوبازسازی تکمیل و تحویل داده می شود.

قورچه بیگی با بیان اینکه در جشنواره بیست و سوم سازمان نوسازی که شهریور ماه امسال به پایان رسید میزان تعهدات خیران مدرسه ساز سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به جشنواره قبلی که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود ۳۰ درصدی رشد داشته است، یادآور شد: در این مدت میزان تعهد خیران مدرسه ساز در استان تهران با رشد ۲۰ درصدی از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: استعداد جذب خیر در استان تهران بالاست اما برای بهتر شدن اوضاع نیاز به تلاش بیشتر همکاران ما و سازمان نوسازی دارد.

بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور فعال هستند

مدیرکل توسعه مشارکت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور فعال هستند، گفت: استقبال مردم در کشور به کار خیر بخصوص مدرسه سازی خوب است اما باید در زمینه جذب خیران بیشتر تلاش کنیم و با هدایت آنها پروژه ها  زودتر به اتمام برسند.

قورچه بیگی با بیان اینکه به اندازه کافی در بحث جذب خیران در ایران و خارج از کشور و مجموعه های شرکت ها و نهادهای حقوقی برای حضور در این فضا کار نشده است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش خیران، نیروهای آموزش و پرورش و همکاران در سازمان نوسازی مدارس بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha